پ.ک.ک تسلیم شد/ تحویل پایگاه‌های نظامی به ارتش عراق

بر اساس این گزارش، لشکر ۱۴ ارتش عراق جایگزین نیروهای حزب کارگران کردستان عراق در آن مناطق شدند و پرچم عراق را در آنجا به اهتزاز درآوردند.

کردستان ۲۴ گزارش داد که بر اساس پیگیری‌های خبرنگار این شبکه چهار نقطه نظامی و تعدادی تونل واقع در کوه قرخوج از وجود نیروهای «پ ک ک» تخلیه شدند.

تخلیه اماکن نظامی حزب کارگران کردستان در کوه قرخوج و مخمور پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل متحد به دولت عراق اطلاع داد که به دلیل حضور عناصر حزب کارگران کردستان موسوم به «پ ک ک» در آنجا کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه مخمور ارسال نخواهد کرد.

اردوگاه مخمور بیش از ۱۲هزار نفر را در خود جای داده است و در مرکز منطقه مخمور بین استان‌های نینوا و اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

در عین حال، بمباران مداوم جنگنده‌های ترکیه دلیل دیگری برای تخلیه این اماکن از وجور نیروهای نظامی حزب کارگران کردستان عراق اعلام شده است.

به گفته مقامات حزب کارگران کردستان عراق، نیروهای نظامی این حزب که منطقه را ترک کردند به کوه‌های قندیل منتقل شدند. قندیل یکی از کوهستان‌های رشته کوه زاگرس و از پربرف‌ترین کوه‌های ایران در مرز ایران و عراق است.

حزب کارگران کردستان عراق موسوم به «پ. ک. ک» که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است طی حدود چهار دهه گذشته به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری‌های مسلحانه ترکیه و گروه کارگران کردستان تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

پیشتر «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق ۱۴ مهر امسال در مصاحبه‌ای که با شبکه ۶۹۴ این کشور از تمایل بغداد برای دستیابی به یک توافق امنیتی با کشور ترکیه مشابه توافق امنیتی میان بغداد و تهران خبر داد.

وی گفته بود: جنگنده‌ها و پهپادهای ترکیه هر روز به حریم هوایی عراق نفوذ کرده و با حملات مکرر خود باعث کشته‌شدن غیرنظامیان می‌شوند و بغداد بدنبال توافقی با ترکیه مانند توافق ایران و عراق برای حل مشکلات بین دو کشور است.

رشید با بیان اینکه حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) از ۴۵ سال پیش در خاک عراق حضور دارد، تصریح کرد: بدنبال راه حلی اساسی با آنکارا در این خصوص هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.