انگلیس پشت اسرائیل درآمد/ خواستار آتش‌بس در غزه نیستیم!

رابرت جنریک روز چهارشنبه از اظهارنظر درباره سخنان انتقادی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان در نوار غزه طفره رفت و گفت: «ما واکنش اسرائیل را با حمله‌ای که از سوی حماس در این منطقه شاهد بودیم مقایسه نمی‌کنیم».

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت انگلیس از آتش‌بس موقت برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه حمایت می‌کند، ادعا کرد: «ما خواهان آتش‌بس نیستیم، زیرا امکان توافق با یک سازمان تروریستی که خواهان نابودی مردم و اسرائیل است، ممکن نیست».

این مقام انگلیسی سپس ادعا کرد که انگلیس در عالی‌ترین سطوح در تلاش است تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه و مردم فلسطین تحویل شود. وی با طرح این اتهام که حماس سابقه دستبرد به اقلام بشردوستانه را دارد، مدعی شد: اطمینان حاصل می‌کنیم که چنین اتفاقی نیفتد.

رکبی که اسرائیل از حماس خورد

 

پیشتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ادعا کرده بود که درخواست از تل‌آویو برای پذیرش آتش‌بس، «هنگامی که به طور روزانه با شلیک موشک‌های حماس مواجه است و شهروندانش گروگان گرفته می شود، دشوار است.» او با گرفتن ژست‌های بشردوستانه ادعا کرد که لندن از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه حمایت می‌کند.

همچنین جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه دیگری با حضور نمایندگان مجلس، حماس را مسئول آنچه او «هولوکاست دوم» نامید، معرفی و ادعا کرد: «اسرائیل حق دارد تا از خود دفاع کند.»

او در پاسخ به سوال برخی از نمایندگان مجلس این کشور درباره نقض گسترده قوانین حقوق بشری از سوی رژیم صهیونیستی، با بیان این ادعا که فلسطینیان تقاص حملات حماس را می‌دهند، تلاش کرد تا بر جنایات هولناک تل‌آویو سرپوش بگذارد.

این درحالیست که سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خواستار آتش‌بس فوری در منطقه هستند. آنتونیو گوترش دیروز طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: «حملات حماس بی‌دلیل انجام نگرفته است و هیچ طرفی در یک نزاع مسلحانه فراتر از قوانین بین‌المللی بشردوستانه نیست». اظهاراتی که با خشم مقامات رژیم صهیونیستی مواجه شده و خواهان کناری‌گیری وی از این سمت هستند.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین آخرین طی ۱۹ روز جنایت این رژیم در غزه، نزدیک به ۶ هزار نفر شهید و ۱۶ هزار نفر هم مجروج شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.