تحصن حامیان فلسطین در متروی لندن + عکس

بیش از ۵۰۰ نفر از این معترضان از حوالی ۵:۳۰ دقیقه عصر سه شنبه به وقت محلی با تظاهرات در این ایستگاه مترو خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پایان دادن به صادرات تسلیحات از سوی غرب به این رژیم شدند.

در این تحصن سازماندهی شده توسط سازمان «سیسترز آنکات» اعضای چند گروه فعال حامی فلسطین شامل «جنبش جوانان فلسطینی» و «شبکه بین‌المللی یهودیان ضد صهیونیست» سخنرانی کرده و شرکت کنندگان شعار «آتش‌بس حالا» سر داده و موسیقی‌های فلسطینی پخش کردند.

روز شنبه نیز صدها تن دیگر از فعالان حامی فلسطین تحصنی را در ایستگاه متروی واترلو لندن در حمایت از غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشتند.

قطع کامل روابط دیپلماتیک این کشور با اسرائیل

رسانه‌های انگلیسی اخیرا گزارش دادند،‌ یک دستیار دولت ریشی سوناک «نخست وزیر» انگلیس به خاطر حمایت از آتش‌بس در غزه که مغایر با موضع او در مخالفت با این آتش‌بس بوده، برکنار شده است.

همچنین «کر استارمر»، رهبر حزب کارگر انگلیس نیز اوایل روز سه شنبه در برابر فشارها در داخل حزبش برای آنکه خواستار آتش‌بس برای جنگ حماس و رژیم صهیونیستی شود مقاومت کرد. او به جای این موضع، خواستار آن شده که در جریان جنگ «وقفه‌های بشردوستانه» برای آنکه کمک‌ها اجازه ورود و مردم اجازه خروج از منطقه جنگی را پیدا کنند اجرا شوند.

روز سه شنبه در پی گزارش‌ها درباره گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه، شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، استانبول، نیویورک، بغداد و رم مراکز خود را مملو از معترضانی دیدند که حامی فلسطینی‌های ساکن غزه هستند و حملات رژیم صهیونیستی و اقداماتش برای محاصره و قطع برق و خطوط ارتباطی مردم غزه را  محکوم کرده‌اند.

14020810000013_Test_PhotoN

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.