پیش بینی قیمت سکه امروز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲

هر قطعه سکه امامی که در روز چهارشنبه در حدود ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسیده بود، در روز پنجشنبه با افزایش قیمت ۳۵۰ هزارتومانی به یک‌قدمی کانال ۳۰ میلیون تومان رسید.

اما روز گذشته -روز موعود حزب الله- دوربین‌های متعددی به سمت لبنان چرخید. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه نخستین موضع رسمی خود بعد از جنگ اخیر حماس و اسرائیل را اعلام کرد. او در اولین سخنرانی خود پس از ۷ اکتبر ،کارت تهدید به «جنگ گسترده منطقه‌ای» را روی میز گذاشت و به آمریکایی هشدار داد که بدون در نظر گرفتن پیام‌ها و تهدیدها، آماده است وارد نبرد گسترده با آمریکا و ناوهای واشنگتن شود.

با این‌ حال به دنبال این اظهارات، قیمت طلای جهانی، قیمت دلار و قیمت نفت تا حدودی نزولی شدند. قیمت سکه امامی هم در پشت خط جمعه در حول‌وحوش ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. تحلیلگران اقتصادی می‌گفتند سکه در حال حاضر مرز مهم ۳۰ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده فعالان در صورتی که سکه امامی از مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تدریجی این فلز گران‌بها تا ابتدای کانال یاد شده و چه‌بسا برگشت به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود داد.

به‌عبارت‌دیگر، درصورتی‌که نرخ دلار قیمت اونس طلا در روز جاری به مسیر کاهش ادامه دهد جوفروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «قیمت سکه در دو راهی سرنوشت‌ساز / پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۳ آبان» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.