درخواست پادشاه اردن از کشورهای عربی درباره جنگ غزه

خبرگزاری سما گزارش داد، عبدالله دوم پادشاه اردن در جریان دیدار با تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی خواست تا آنها یکصدا و متحد با جامعه جهانی درباره غزه صحبت کنند.

وی اظهار داشت: ما کشتار غیرنظامیان در غزه و تشدید تنش اسرائیل در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم.

عبدالله دوم افزود: وظیفه کشورهای عربی است که جامعه جهانی و طرف‌های فعال بین‌المللی را برای توقف جنگ با غزه تحت فشار قرار دهند.

حماس بیانیه مهم صادر کرد/ بایدن مسئول اصلی قتل عام غزه است

وی ادامه داد: ما مخالفت کامل خود با هرگونه تلاش برای جداسازی کرانه باختری و نوار غزه از یکدیگر اعلام می‌کنیم.

«امان» پایتخت اردن امروز میزبان نشست هماهنگی اعراب با حضور وزرای خارجه چند کشور عربی با هدف هماهنگی تلاش‌ها برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن بود. هم اکنون شماری از مقامات عربی در نشست مشترکی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در امان شرکت کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار اسراییل روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می گوید که اصلا مساله ی آتش بس مطرح نیست و در واقع همه ی برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی برای بیست‌ونهمین روز متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.