اسرائیل با مصر سر شاخ می شود؟

یک نشریه نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اقدامات اخیر مصر علیه اسرائیل خواستار گشودن جبهه‌ای در مرز‌های جنوبی علیه مصر شد.

این مجله نظامی اسرائیلی بدون هیچ اشاره‌ای به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نقض قوانین بین المللی مدعی شد، در خاورمیانه، ارتش‌های «قاتل» به وجود آمده‌اند که از سوی برخی کشور‌ها از جمله مصر حمایت می‌شوند و با پایگاه، زیرساخت و تسلیحاتی که در اختیارشان قرار می‌دهند، جنبش‌های مسلح ضد تل‌آویو را به مقادیر زیادی سلاح مجهز می‌کنند.

درخواست مهم ایران از مصر

این نشریه صهیونیستی در ادامه گزارش ادعایی خود انگشت اتهام را به سمت مصر گرفته و ماجرای گردشگر اسرائیلی که با کوله‌پشتی حاوی گلوله وارد مصر و صحرای سینا می‌شود را پیش می‌کشد و برای توجیه اقدام غیرقانونی این گردشگر را که در مصر زندانی شده است، می‌نویسد: «مصر توافقنامه صلح را نقض کرده است.» چراکه در توافقنامه با تل آویو، حضور نیروی مصری در اندازه لشکر تنها در ۶۰ کیلومتری شرق کانال قید شده بود، اما مصری‌ها سه فرودگاه نظامی با سازه‌ها و زیرساخت‌ها برای تدارکات و سوخت؛ اردوگاه‌های دائمی برای لشکر‌ها و ... ساختند. همچنین نیرویی متشکل از ۱۰۰ تانک در رفح و ۶ گذرگاه مستقر کردند که همه آن‌ها یک هدف دارند.

این مجله در بخش دیگری از گزارش ادعایی خود السیسی، رئیس جمهور مصر را به اقدام علیه اسرائیل و انتقال موقت نیرو‌های غیر مجاز به داخل اراضی اشغالی متهم می‌کند و مدعی است شهرک سازی در بخش‌هایی از خاک مصر، اسرائیل را در وضعیت دشواری در مرز‌های جنوبی خود قرار می‌دهد.

اسرائیل دیفنس در پایان گزارش خود نوشت: ما نمی‌توانیم در شرایط دفاعی همه جانبه در اینجا (اراضی اشغالی) به زندگی خود ادامه دهیم و باید در مورد مرز‌های جنوبی (مصر) با تغییر استراتژی و دریافت‌های غربی درست عمل کنیم.»

یاد آور می‌شود ساعاتی قبل سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که کوچ اجباری مردم غزه به دیگر کشور‌های جهان را تنها راه صحیح ممکن عنوان کرده بود، را غیرمسئولانه، مغایر با قوانین بین المللی و غیرقابل قبول توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.