مصر تکذیب کرد/ در ازای پذیرش فلسطینی‌ها کمک مالی دریافت نمی‌شود!

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد که مصر هیچ پیشنهادی از سوی آمریکا و اسرائیل برای پذیرش آوارگان فلسطینی غزه در ازای دریافت کمک‌های مالی دریافت نکرده است. این کشور بارها تأکید کرده که با کوچاندن آوارگان غزه به خاک مصر مخالف است.

اظهارات عجیب بورل در شهرک اسرائیلی/ اسرائیل حق دارد؛ باید حماس را شکست دهیم

به نوشته بلومبرگ، این اظهارات در پاسخ به خبرنگارانی بود که پرسیدند آیا قاهره برای پذیرش فلسطینی‌هایی که به مرز شمال شرقی مصر پناه آورده‌اند، تحت فشار قرار گرفته است؟ شکری همچنین در سخنانی گفت که مصر با شرکای بین‌المللی خود برای آزادی اسرای اسرائیلی که در دست شبه‌نظامیان حماس هستند، تلاش می‌کند.

پیام مهم سردار قاآنی به فرمانده گردان‌های القسام؛ هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، و دیگر مقامات به شدت هرگونه انتقال مردم غزه به منطقه مرزی مصر در شمال صحرای سینا را رد کرده و گفته‌اند که چنین اقدامی ممکن است هم تهدیدی امنیتی باشد و هم امید فلسطینیان به تشکیل کشور مستقل را تضعیف کند.

بلومبرگ در ماه گذشته گزارش داد که کابینه اسرائیل با همتایان خود در چندین کشور در مورد اسکان موقت آوارگان فلسطینی در مصر صحبت کرده است. این ایده اعتراض قدرت‌های عربی را برانگیخت. با توجه به افزایش شدید آمار قربانیان جنگ غزه، کشورهای عربی خواستار آتش‌بس فوری در جنگ اسرائیل با حماس هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ اکونومیکس، مصر که در بدترین بحران اقتصادی خود در سال‌های اخیر به سر می‌برد، یکی از بدهکارترین کشورهای خاورمیانه بوده و نزدیک به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف پرداخت بهره بدهی‌ها می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.