مسکو مدعی شد: درخواست بسیج حداکثری آمریکا در اوکراین

سرگئی ناریشکین اظهار کرد: غرب از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد که تلفات را نادیده بگیرد و امکان‌ناپذیری پیروزی روسیه در جنگ اوکراین را به جامعه جهانی ثابت کند.

وی ادامه داد: اطلاعات موثقی که سرویس اطلاعات خارجی روسیه به‌دست‌آورده است، نشان می‌دهد که ایالات متحده رهبری اوکراین به سمت اقداماتی برای بسیج حداکثری [نیروها] سوق می‌دهد تا خسارات هنگفتی که نیروهای مسلح کی‌یف در جریان ضدحمله نافرجام خود متحمل شده‌اند را جبران کند.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: حامیان آمریکایی و انگلیسی اوکراین به رهبری نظامی و سیاسی اوکراین توصیه می‌کنند که سن فراخوان‌ها برای بسیج نیرو را به ۱۷ سال کاهش و به ۷۰ سال افزایش دهند و همچنین زنان را بسیج کنند.

بر اساس این گزارش، کمبود نیرو موجب شده است که کی‌یف زنان را بسیج کند. بیش از ۴۰ هزار زن در ارتش اوکراین خدمت می‌کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک به تازگی با اشاره به «وابستگی فزاینده اوکراین به مزدوران خارجی»، نوشت: پس از شکست «حمله تابستانی» ارتش اوکراین که تخمین زده می‌شود تلفات نیروهای کی‌یف بیش از ۹۰ هزار نفر باشد، خطوط اوکراین همچنان پا برجاست و یکی از عوامل اصلی آن، حضور هزاران مزدور خارجی در ارتش اوکراین است.

زلنسکی پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای اوکراین علیه ارتش روسیه آغاز شده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین تاکنون نتوانسته است هیچ نتیجه قابل ملاحظه‌ای کسب کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.