پیش بینی قیمت دلار امروز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲

عده‌ای از معامله‌گران گفتند در شرایط کنونی به نظر می‌رسد اخبار مربوط به آتش‌بس چهار روزه حماس و اسرائیل که از صبح روز جمعه آغاز شده است، مهم‌ترین موضوع موردتوجه معامله‌گران است.

در تهران قیمت دلار صبح پنجشنبه با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان راهی بازار شد و عصر در محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این قیمت در حالی است که روز چهارشنبه هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده بود. در معاملات پشت خطی روز جمعه هم نرخ دلار اندکی رشد کرد و به ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان محدودی را ثبت کرد و با ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل رنج بود.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار از ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. از نظر آن‌ها زمانی هیجان به بازار برمی‌گردد که قیمت دلار بتواند در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت دهد. همچنین اگر قیمت درهم امارات در بالای سطح حمایتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد دلار هرات نیز می‌تواند از مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند. در صورت نزدیک‌شدن قیمت درهم امارات به کانال ۱۴ هزار تومان نیز، قیمت دلا هم به ۵۱ هزار تومان می‌رسد. اما اگر قیمت درهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد دلار هرات نیز با کاهش دوباره به زیر ۵۰ هزار تومان می‌رود.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «تکرار یک سناریو در بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 4 آذر» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.