رابطه محمود عباس و اسرائیل شکرآب شد/ خط و نشان تشکیلات خودگردان برای تل‌آویو درباره غزه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، در رام الله وی را در جریان آخرین تحولات فلسطین به ویژه تحولات نوار غزه گذاشت و بر لزوم توقف فوری تجاوز گسترده اسرائیل علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و کشتار جمعی آنها و تسریع در ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و همچنین توقف حملات متجاوزانه ارتش و شهرک نشینان به کرانه باختری تأکید کرد.

گزارش وحشتناک دیده‌بان حقوق بشر از تلفات جنگ غزه

عباس، همچنین بر لزوم آزاد کردن اموال بلوکه شده فلسطین توسط اسرائیل و مخالفت قاطع فلسطین با کوچاندن ساکنان نوار غزه یا کرانه باختری از جمله قدس تأکید کرد.

خداحافظی جنجالی اسیر اسرائیلی با غزه!+فیلم

وی گفت: هیچ‌گونه راهکار امنیتی یا نظامی برای نوار غزه وجود ندارد و غزه بخش جدایی ناپذیری از سرزمین فلسطین است. ما با طرح‌های رژیم اشغالگر برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری از جمله قدس یا اشغال مجدد آن یا جدا کردن بخشی از آن مخالف هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر لزوم توقف اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل و پاکسازی نژادی و از بین بردن راه حل دو دولت و جنایت‌های شهرک نشینان تأکید کرد.

وی گفت: امنیت و صلح از طریق راه حل سیاسی بر اساس راهکار تشکیل دو دولت و طرح صلح عربی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی محقق می‌شود.

وی از وزیر خارجه انگلیس خواست کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و از تلاش فلسطین برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل حمایت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.