مخالفت شدید لیبرمن با آتش بس طولانی در غزه/ خسارت جدی به قدرت اسرائیل وارد می‌شود!

المیادین گزارش داد، «آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» گفت، اهداف جنگ آزادی همه اسرای صهیونیست، «نابودی» جنبش حماس و رهبران آن، تخریب کامل تمامی زیرساخت‌های داخل نوار غزه و دور کردن خطر حزب‌الله لبنان به بعد از رودخانه «اللیطانی» لبنان است.

 لیبرمن افزود، مفهوم آتش‌بس طولانی مدت بدون تحقق اهداف جنگ پیروزی حماس و تداوم حکومت «یحیی السنوار»، رهبر ابن جنبش در نوار غزه است که می‌تواند خسارت جدی به قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی وارد کند.

وی ادامه داد، در صورت موفقیت با آتش‌بس طولانی مدت هیچ یک از ساکنان جنوب یا شمال به منزل خود بازنخواهند گشت‌. رژیم صهیونیستی باید قاطع باشد.

اقدام بی سابقه ترکیه برای مقابله با پ.ک.ک

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت، هر چه تبادل اسرا بیشتر طول بکشد، معضل پیش روی رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود. وقفه طولانی در جنگ، شتاب حمله این رژیم را کُند می‌کند و هدفش درباره «نابودی» حماس را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه همچنین به نقل از «انشل واور»، تحلیلگر سیاسی در روزنامه هاآرتص نوشت: «برخی از اسرائیلی‌ها می‌ترسند که تمدید طولانی‌مدت آتش‌بس موجب تأثیرگذاری بیش از حد حماس بر روحیه اسرائیل شود».

این روزنامه نوشت، به تعویق انداختن از سرگیری حمله، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در مسیر جدال با وزرای راست افراطی کابینه قرار می‌دهد که با اکراه از آتش‌بس حمایت کردند زیرا به آنها اطمینان داده شده بود که حمله به نوار غزه تنها پس از یک آتش‌بس کوتاه ادامه خواهد یافت.

رسانه‌های صهیونیستی هم اعلام کردند، «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت «ملی» این رژیم تهدید کردند که در صورت آتش‌بس نهایی در نوار غزه از کابینه خارج و آن را منحل خواهند کرد.

این رسانه‌ها همچنین از چالش ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قدرت مقاومت فلسطین صحبت کردند، اینکه جنبش حماس هنوز پابرجاست و رژیم صهیونیستی در «نابودی» مسۀولان حماس که آنها را اهداف عملیات خود اعلام کرد، شکست خورده‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.