مسکو: هیچ سیگنالی برای حل موضوع اوکراین دریافت نکردیم

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری خود با خبرنگاران در پایان نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در پایتخت مقدونیه شمالی عنوان کرد: «برای آغاز هر فرایند سیاسی در اوکراین نیاز به حضور دو طرف است، اما در آن سو آن‌ها مشغول اقدامات یکجانبه هستند».

لاوروف در ادامه به بیان دیدگاه خود درباره تخریب کامل هر چیزی که در سازمان امنیت و همکاری اروپا در سه حوزه امنیتی ایجاد شده بود، پرداخت. به گفته وی، غرب از سیاست شکست خورده خود در نابودی سازمان امنیت و همکاری اروپا درس عبرت نگرفته و همچنان به اقدامات خود در این راستا ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت غرب با ایجاد سر و صداهای مختصر در تکاپو است تا اختیارات کمیسرهایی را که اصول سازمان امنیت و همکاری اروپا را نقض کرده‌اند، گسترش بدهد.

وی با اشاره به خروج آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا و ژوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از ورود لاوروف به اسکوپیه، محل برگزاری نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: «این فرار نشان می‌دهد که آن‌ها از هر گونه گفت‌ و گوی شفاف و مستند واهمه دارند».

لاوروف تاکید کرد که فدراسیون روسیه به دنبال نابودی اتحادیه اروپا نیست اما مشی نظامی این اتحادیه امروز حتی ناتو نیز قوی‌تر است.

به گفته این مقام عالی‌رتبه روس، روسای سازمان امنیت و همکاری اروپا حق عدم دعوت از کشورهای عضو را ندارند.

نشست دو روزه شورای وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در پایتخت مقدونیه شمالی با حضور نمایندگانی از ۵۷ کشور از آمریکای شمالی، اروپا و آسیا روز پنجشنبه آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.