اوضاع غزه وخیم شد / فوت یک کودک در هر ۱۰ دقیقه

رچارد پیپرکورن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین امروز سه شنبه در نشست خبری سازمان ملل در ژنو اظهار داشت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌ شود. ما به برقراری یک آتش‌ بس دائمی (در نوار غزه) نیاز داریم.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین با اشاره به کشته شدن تقریبا ۱۶ هزار نفر در غزه تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد افراد کشته شده را زنان و کودکان تشکیل می‌ دهند. همچنین بیش از ۴۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌ اند.

فوری؛ حمله به اتاق فرماندهی ارتش اسرائیل

وی در ادامه افزود: به طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌ شود و من فکر می‌ کنم که ما از این نظر به تاریک‌ ترین لحظه بشریت نزدیک شده‌ ایم.

این در حالیست که «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشتر طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره حملات شدید اشغالگران قدس به غزه اعلام کرده بود: نمی‌توانم کلماتی پیدا کنم تا نگرانی ما درباره وضعیتی که شاهد آن هستیم را ابراز کنم. آتش‌بس فوری. تیم ما روز گذشته از بیمارستان ناصر در جنوب غزه بازدید کرد. در این بیمارستان ۱۰۰۰ بیمار تحت درمان قرار دارند که این تعداد ۳ برابر ظرفیت بیمارستان است.

وی در این خصوص افزود: افراد زیادی هر گوشه بیمارستان هستند و به دنبال سرپناه می‌گردند. بیماران کف زمین با درد و ناله و فریاد درمان می شوند. این شرایط از نظر ارائه خدمات بهداشتی به‌ طور غیرقابل تصوری ناکافی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.