درخواست مهم محمود عباس درباره پایان جنگ غزه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: درگیری اسرائیل و فلسطین به طور کلی به مرحله خطرناکی رسیده است که مستلزم برگزاری کنفرانس بین‌المللی و تضمین‌هایی از سوی قدرت‌های جهانی است.

افشاگری عربستان درباره جنگ غزه

وی گفت: همزمان با تجاوز به نوار غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیل حملات خود را در سراسر کرانه باختری اشغالی افزایش داده‌اند.

انهدام پادگان نظامی اسرائیل توسط مقاومت اسلامی لبنان + فیلم

محمود عباس بر موضع خود در حمایت از مذاکره و مقاومت مسالمت آمیز مردمی برای پایان دادن به اشغالگری تاکید کرد و گفت: من از مذاکره بر اساس کنفرانس صلح بین‌المللی و تحت نظارت بین‌المللی حمایت می‌کنم؛ کنفرانسی که منجر به یک راه حل تحت نظارت و تضمین قدرت‌های جهانی برای تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس خواهد شد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ و تفاهماتی که پس از آن طی سالیان گذشته با اسرائیل امضا شد، پایبند بوده است، اما اسرائیل از عمل به تعهدات خود سرباز زده و به اشغالگری خود ادامه داده است.

محمود عباس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موضع آمریکا در قبال جنگ غزه نیز اظهار کرد: آمریکا به ما می‌گوید که از راه حل «دو دولتی» حمایت می‌کند و اسرائیل اجازه ندارد غزه را اشغال کند، کنترل امنیتی در غزه را به دست بگیرد، یا سرزمینی از غزه را جدا کند، اما با وجود این صحبت‌ها اسرائیل را ناگزیر به انجام آنچه می‌گوید، نمی‌کند.

وی همچنین درخصوص به دست گرفتن کنترل نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان پس از توقف تجاوزات اسرائیل نیز تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به عنوان یک هیئت در غزه حضور دارد و همچنان حقوق و هزینه‌های ماهانه بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار را به کارمندان، بازنشستگان، خانواده‌های نیازمند و سایر بخش‌ها پرداخت می‌کند.

محمود عباس در این باره با اشاره به حضور سه وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه علی‌رغم تجاوزات کنونی، تصریح کرد: غزه امروز آن چیزی نیست که می‌شناختیم، بلکه بیمارستان‌ها، مدارس، زیرساخت‌ها، ساختمان‌ها، جاده‌ها و مساجد آن ویران شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.