حمایت بی چون و چرای مدودف از نامزدی پوتین برای انتخابات

این اظهارنظرهای دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور، بعد از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رسما روز جمعه نامزدی مجدد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

اتحادیه اروپا از چین درخواست کمک کرد/کمک کنید روسیه را ...

مدودف، در بیانیه‌ای که از سوی دستیار وی خطاب به رسانه‌ها منتشر شد اظهار کرد، با در نظر گرفتن شرایط جهانی کنونی و «دوران دراماتیکی» که روسیه هم اکنون از آن گذر می‌کند، این تصمیم ولادیمیر پوتین «مطلقا صحیح و منطقی» است.

بازی در میانه ایران و اعراب

مدودف، خاطرنشان کرد: «کار او (پوتین)‌ به عنوان رئیس جمهور روسیه باید ادامه پیدا کند.»

به گزارش راشاتودی، کمی قبل از اعلام نامزدی مجدد پوتین برای ریاست جمهوری، مرکز افکار سنجی موسوم به «بنیاد آرای عمومی» روسیه روز پنجشنبه نتایج نظرسجی جدیدی را منتشر کرد که مطابق آن ۷۰ درصد از روسها گفتند از نظر آنها پوتین باید دوباره در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد شود.

حدود ۱۵ درصد گفتند، پوتین باید سمتش را ترک کند و یک سمت رده بالای دولتی دیگر را متقبل شود. هشت درصد نیز گفتند، از نظر آنها پوتین ۷۱ ساله باید به کلی سیاست را ترک کند.

انتخابات ریاست جمهوری آتی روسیه قرار است در طول سه روز از ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار شود و پیروز این انتخابات در اوایل ماه مه ریاست جمهوری خود را افتتاح خواهد کرد. در صورت پیروزی مجدد پوتین در این انتخابات، او برای پنجمین دور به ریاست جمهوری خواهد رسید. ولادیمیر پوتین در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ با پیروزی در انتخابات، به ریاست جمهوری روسیه رسیده بود.

در حال حاضر تنها رقیب پوتین در انتخابات ۲۰۲۴ که مشخص شده، گنادی زیوگانوف، رهبر پرسابقه حزب کمونیست روسیه است که اواخر نوامبر نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد اما گفت که در این خصوص تصمیم نهایی باید از سوی کمیته مرکزی حزب وی اتخاذ شود.

احزابی دیگر شامل حزب لیبرال دموکرات، و حزب «مردم جدید» روسیه هم اعلام کرده‌اند مایل به وارد کردن کاندیداهایشان به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.