فرمانده ارتش پاکستان عازم آمریکا شد

روابط عمومی ارتش پاکستان گزارش داد، این اولین سفر رسمی ژنرال سید عاصم منیر به آمریکا در مقام فرماندهی ارتش پاکستان محسوب می‌شود.

ارتش پاکستان اعلام کرد که ژنرال منیر در آمریکا با رهبران نظامی و امنیتی این کشور دیدار و درخصوص منافع متقابل، همکاری‌های دوجانبه دفاعی و امنیتی، تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان رایزنی خواهد کرد.

170788077

سفر فرمانده ارتش پاکستان به واشنگتن تنها چند روز پس از بازدید نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به اسلام‌آباد انجام می‌شود جایی که توماس وست با مقامات ارشد پاکستانی از جمله فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

منابع دیپلماتیک در اسلام‌آباد که از نزدیک در جریان مذاکرات توماس وست با مقامات ارشد سیاسی و امنیتی پاکستان هستند، اعلام کردند: طرف پاکستانی فرستاده ویژه ایالات متحده را در جریان تشدید حملات تروریستی تحریک طالبان به پاکستان از آن سوی مرزها و تأثیر این رویدادها بر روابط اسلام‌آباد با حکومت طالبان افغانستان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با ابراز تاسف از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم، محتویات آن را متناقض توصیف کرده و ادعاهای واشنگتن علیه اسلام‌آباد را وارونه‌سازی حقایق دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.