درگیری اردوغان با مقامات اسرائیل بالا گرفت/ کوهن: او یک نمک نشناس است!

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی در واکنش به اظهارات چهارشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت: تا زمانی که اردوغان در سمت رئیس جمهوری ترکیه است سفیر ما به آنکارا برنخواهد گشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: اردوغان نمک نشناس است؛ ما فوریه گذشته (اشاره به زلزله ترکیه) تلاش کردیم کمک‌هایی را به ترکیه ارسال کنیم و یک بیمارستان صحرایی را در آنجا افتتاح کردیم.

وزیر امور خارجه اشغالگر ادامه داد: ما شاهد رفتار غیرقانونی اردوغان هستیم که اتفاقاً فردی مرتبط با جنبش حماس است.

دعوای لفظی میان مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از آن شکل گرفت که اردوغان چهارشنبه در سخنانی گفت: «هیچ تفاوتی» بین آنچه نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو در حملات به غزه انجام می‌دهد و آنچه هیتلر انجام داد، وجود ندارد.

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تفاوت بین شما و هیتلر چیست؟ اینها باعث می‌شود ما به دنبال هیتلر بگردیم. آیا کار دیگری برای نتانیاهو باقی مانده است؟ نه.

این اظهارات واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و نتانیاهو خطاب به اردوغان گفت: رجب طیب اردوغان که دست به کشتار دسته‌جمعی علیه کردها می‌زند، آخرین کسی است که می‌تواند در مورد اخلاق به ما پند و اندرز دهد.

نتانیاهو گفت: اردوغان که در زندانی کردن روزنامه‌نگاران مخالف با حکمرانی خود رکورد زده است، آخرین کسی است که می‌تواند در مورد اخلاق به ما اندرز دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.