اردوغان تکلیف را یکسره کرد/ تداوم حملات ترکیه به شمال عراق و سوریه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پنجاه و سومین اجلاس مختار گفت: ما عملیات خود را فراتر از مرزها ادامه می دهیم. ما اجازه نمی دهیم تروریست‌ها با پاهای کثیف خود میهن ما را لکه‌دار کنند.

خبر مرتبط
درگیری اردوغان با مقامات اسرائیل بالا گرفت/ کوهن: او یک نمک نشناس است!

وزیر خارجه اسرائیل در سخنانی مدعی شده است که رییس جمهور ترکیه نمک نشناس است و ما شاهد رفتارهای غیرقانونی او هستیم.

وی افزود: اگر تروریسم امروز در مرزهای ما به پایان رسیده است، مهمترین دلیل آن عملیاتی است که ما در عراق و سوریه انجام می‌دهیم.

اردوغان با بیان اینکه اکنون تروریست‌ها را در آن سوی مرزها در پایگاه‌ها و غارهای خود نابود می‌کنند، گفت: ۵۹ تروریست در عملیات‌های انجام شده از ۳۱ آذرماه تاکنون خنثی شده‌اند. سازمان اطلاعات کشورمان، عملیات بسیار موفقی را علیه زیرساخت‌ها و سرکردگان تروریست‌ها در شمال سوریه انجام می‌دهد که در این زمینه ۷۰ تاسیسات بسیار مهم برای این سازمان تروریستی مورد اصابت قرار گرفت. در میان آنها پالایشگاه‌های نفت وجود دارد.

خبر مرتبط
حمله موشکی مرگبار ترکیه به عراق و سوریه+ تعداد کشته‌ها

وزیر دفاع ترکیه اطلاع داد که طی حملات ارتش این کشور در عراق و سوریه ۵۹ عضو گروهک پ.ک.ک کشته شده‌اند.

وی تاکید کرد: ما با قاطعیت به این عملیات ادامه می‌دهیم تا آخرین تروریست. تا دیگر تهدیدی برای کشور و ملت ما نباشد. 

اردوغان با اشاره به شرایط سخت جغرافیایی و اقلیمی مناطق عملیاتی شمال عراق گفت: با استفاده از این سختی، ۴۰ سال است که تروریست‌ها آزادانه وارد خاک کشور ما شده و از آن خارج شده، اقدامات خود را انجام داده‌اند مناطق عملیاتی نیروهای ما آنقدر پیچیده هستند که نمی‌توانیم فوراً پایگاه‌های دائمی ایجاد کنیم و از سیستم‌های امنیتی استفاده کنیم. این شرایط به ما اجازه نمی‌دهد با سرعتی که می‌خواهیم پیشروی کنیم. در بهار، مناطق پایگاه جدید را تکمیل خواهیم کرد و مطمئن خواهیم شد که تروریست‌ها نمی‌تواند به آنجا نفوذ کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.