روسیه خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت شد

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پی حمله اوکراین به شهر بلگورود، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شده است.

تاس گزارش داد, وی در حساب تلگرامی خود نوشت: ما در پی حمله اوکراین به بلگورود که در ساعت ۳: ۰۰ بعد از ظهر (به وقت نیویورک) روز شنبه مورخ ۳۰ دسامبر صورت گرفت ، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شده‌ایم.

وی ادامه داد: ما همچنین از نماینده دائم جمهوری چک در سازمان ملل درخواست کرده‌ایم برای توضیح کمک‌های تسلیحاتی کشورش به اوکراین که برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده است, در این جلسه حضور داشته باشد.

مسکو: انگلیس پشت حمله تروریستی به بلگورود است

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روز شنبه اعلام کرد که ۵ کودک و ۱۲ بزرگسال که در گلوله باران شهر بلگورود توسط اوکراین زخمی شدند, حالشان وخیم است.

به گزارش ایرنا, وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: امروز (شنبه) رژیم کی‌یف طی حمله‌ای ترکیبی با استفاده از ۲ موشک «اولخا» (Olkha) مجهز به کلاهک‌های خوشه‌ای ممنوعه و موشک‌های موسوم به «خون آشام» (Vampire) شهر بلگورود را هدف قرار داد.
در ادامه این بیانیه آمده است: هدف اوکراین از حمله به بلگورود، منحرف کردن توجه از ناکامی‌هایش در خط مقدم و تحریک روسیه برای پاسخ بوده است.

بر اساس این گزارش، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه اکثر موشک‌ها و پرتابه‌های شلیک شده از سوی اوکراین به این شهر را رهگیری کردند.

حوالی ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی صدای انفجارهایی در مرکز شهر بلگورود شنیده شد که پس از آن دود سیاهی شهر را فرا گرفت. دقایقی بعد آژیر خطر به صدا درآمد و از ساکنان درخواست شد که خانه‌های خود را ترک کرده و به پناهگاه‌ها بروند.

بر اساس آخرین آمار وزارت شرایط اورژانسی روسیه، تاکنون ۱۴ نفر کشته و ۱۰۸ نفر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.