عصبانیت نتانیاهو از افشاگری نخست وزیر سابق درباره حمله به ایران

 

یورو نیوز گزارش داد نتانیاهو گفت: نخست‌وزیر اسبق مجاز به افشای حمله اسرائیل به ایران نبود.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از نخست وزیر سابق (نفتالی بنت) به دلیل افشای حمله مستقیم اسرائیل به ایران انتقاد و او را به «بی‌مسئولیتی فاحش» متهم کرد.

"نفتالی بنت" نخست‌وزیر اسبق اسرائیل قبل از این اعتراف کرده بود تل‌آویو اوایل سال گذشته میلادی مستقیم به یک هدف نظامی در ایران حمله کرده بود.

نتانیاهو شنبه توضیح داد تنها یک نخست وزیر مستقر وظیفه دارد چنین مطالبی را مطرح کند و «[نفتالی بنت] هیچ اختیاری برای طرح این ادعاها ندارد.» 

نفتالی بنت روز پنجشنبه در روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مقاله‌ای منتشر کرد و مدعی شد ارتش اسرائیل «یک پایگاه پهپادی در خاک ایران» را پس از دو حمله نافرجام به اسرائیل در فوریه ۲۰۲۲ منهدم کرده است.

خبر مرتبط
اتمام حجت النخاله با اسرائیل/ تبادل اسرا فقط در صورت توقف جنگ

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: شرط مقاومت برای تبادل اسرا فقط توقف جنگ است.

بنت در ادامه این مقاله نوشته بود: «یگان تروریستی ایران قصد کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه را داشت که با شکست مواجه شد. اندکی پس از آن، فرمانده همان یگان در مرکز تهران ترور شد.» موضوعی که به نقش اسرائیل در پشت این ترور اشاره دارد.

بنت در آن مقاله با دفاع از سیاست‌های دوران تصدی خود و انتقاد از سیاست‌های دولت نتانیاهو در قبال ایران، از اسرائیل و ایالات متحده امریکا خواست تا مستقیم در قبال جمهوری اسلامی اقدام کنند.

البته نتانیاهو خودش نیز سابقه انتشار اطلاعات در مورد حملات مخفیانه منطقه‌ای اسرائیل را دارد. زمانی که او در سال ۲۰۰۷ رهبر حزب اپوزیسیون بود، فاش کرد اسرائیل به سایت یک رآکتور هسته‌ای مشکوک در سوریه حمله کرده است.

نتانیاهو شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت سخنان او در سال ۲۰۰۷ در یک مصاحبه زنده عنوان شده و سهوی بوده و با نیت تمجید از ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت اسرائیل بوده است. در حالی که اعتراف بنت در یک مقاله مکتوب انجام شده و بنابراین عمدی و به خوبی اندیشیده شده بود.

نفتالی بنت از ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ نخست وزیر اسرائیل بوده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.