القاعده اسرائیل را تهدید کرد/ خطوط هوایی ناامن می شود

  چندین مقام فدرال از جمله «اداره امنیت حمل‌ونقل آمریکا» (TSA) و آژانس‌های مجری قانون این کشور به فاکس نیوز گفتند که نسبت به این ویدئو آگاه هستند و وضعیت را رصد می‌کنند.

همزمان با آغاز سال نو میلادی و برپایی جشن‌های گروهی توسط مردم در شهرهای اصلی، اداره امنیت حمل‌ونقل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به تهدیدات جدی ناشی از این ویدئو در جریان نیستیم اما در حالت آماده‌باش به سر می‌بریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان‌های تروریستی خارجی دائما در تعطیلات چنین مسائل مربوط به حمل‌ونقل را برجسته می‌کنند. اداره امنیت حمل‌ونقل ایالات متحده مثل همیشه با امنیت بالا و هوشیاری مداوم وضعیت را رصد می‌کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «اطلس نیوز»، ویدئو اصلی در تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی)، روز کریسمس منتشر شد و درخواستی را مبنی بر افزایش حملات علیه خطوط هوایی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی مطرح کرد.

طبق این گزارش، گروه القاعده خطوط هوایی خاصی را از جمله آمریکن ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، بریتیش ایرویز، ایزی‌جت، ایر فرانس و کی‌ال‌ام رویال داچ ایرلاینز را تهدید کرده است.

پلیس اف‌بی‌آی به فاکس نیوز دیجیتال گفت که چندین سازمان رسانه‌ای «تروریستی» خارجی از زمان آغاز عملیات هفتم اکتبر جنبش حماس (طوفان الاقصی) خواستار حملاتی به خاک آمریکا شده‌اند.

اف‌بی‌آی روز یکشنبه عنوان کرد: اف‌بی‌آی در طول تعطیلات سال نو از نزدیک تهدیدات را رصد می‌کند. ما تمامی تهدیدات را جدی می‌گیریم و با شرکای مجریان قانون خود به طور نزدیک همکاری خواهیم کرد.

«جیمز اسمیت» دستیار رئیس اف‌بی‌آی در دفتر نیویورک طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: اف‌بی‌آی تهدیدات بالقوه تروریستی و همچنین نفرت پراکنی را از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه شناسایی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: این برای همه در تایمز اسکوئر یا هر کسی که در خارج از این مکان مشغول جشن سال نو می‌باشد، ضروری است که هوشیار باشد و اگر موردی را دید، اطلاع دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.