لبنان از اسرائیل شکایت کرد / بیانیه مهم وزارت خارجه لبنان

لبنان قصد دارد در پاسخ به شکایت رژیم صهیونیستی از بیروت درباره عدم پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به سازمان ملل متحد شکایت کند.

روسیا الیوم گزارش داد، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به شکایت رژیم صهیونیستی از لبنان مبنی بر عدم پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، وزیر امور خارجه این کشور به سفیر و نماینده دائم لبنان در سازمان ملل دستور داده تا شکایت بیروت را به شورای امنیت تقدیم کند.

خبر مرتبط
تاکید گانتس بر حضور خود در کابینه جنگ

بنی گانتس عضو کابینه جنگ اسرائیل اعلام کرد : من در کابینه جنگ اسرائیل باقی خواهم ماند.

لبنان در این شکایت خواستار محکومیت اقدامات متجاوز کارانه نیروهای اسرائیلی از هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) شده است. این شکایت همچنین دلایل مستندی مبنی بر زیر پا گذاشتن قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت توسط رژیم صهیونیستی و تحریف واقعیت ها از طریق مسوول دانستن بیروت در زمینه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور ارائه کرده است.

در شکایت لبنان همچنین برخی از دلایل مستند مبنی بر تجاوزات رژیم صهیونیستی به عنوان نقض بند اول از قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت ذکر شده است، به طوری که این رژیم به چندین عملیات نظامی هجومی که جزئیات آن در متن شکوائیه آمده است، ادامه می دهد. از جمله این اقدامات، شلیک بمب‌های ممنوعه فسفری علیه مناطق مختلفی در اطراف شهرک ها و روستاهای عیترون، میس الجبل و بلیدا است که منجر به آتش سوزی در جنگل ها و همچنین نابودی ۵۰ هزار اصله زیتون و دچار شدن غیر نظامیان به خفگی و تنگی نفس شده است.

این شکوائیه می افزاید: در همین راستا، یک پهپاد اسرائیلی، در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ یک گروه خبری را با دو موشک هدایت شونده هدف قرار داد که منجر به شهادت آنها به همراه یک غیر نظامی دیگر شد که به طور اتفاقی در آن مکان بود. اقدامات خصمانه در کنار ده‌ها سورتی پرواز جنگنده ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان به منزله نقض آشکار بند ۴ قطعنامه ۱۷۰۱ است که براساس آن شورای امنیت بر تأیید شدید احترام کامل به خط آبی تأکید می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.