دیدار قریب‌الوقوع پوتین و اردوغان/ سخنگوی کرملین فاش کرد

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت، در آینده نزدیک قرار است نشستی بین «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان»، همتای ترکیه‌ای او برگزار شود و تاریخ آن از طریق مجاری دیپلماتیک در دست تعیین است.

آخرین دیدار پوتین و اردوغان شهریور ماه گذشته در شهر سوچی روسیه صورت گرفت.

پسکوف درباره موضوع دیدار پوتین و اردوغان گفت: «ارتباط میان پوتین و اردوغان همواره لازم است و شما می دانید که توافقی بر سر نشست بعدی آنها وجود دارد. پوتین گفته که به ترکیه می‌رود. ما فقط باید زمان آن را تعیین کنیم.»

سخنگوی کرملین یک چنین تماس‌هایی را در چارچوب روابط ترکیه و روسیه مهم خواند و اضافه کرد، پوتین و اردوغان می‌توانند در صورت لزوم «خیلی سریع» با یکدیگر تماس برقرار کنند.

سخنگوی کرملین همچنین همزمان با سفر روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین به چند شهر در منطقه خاور دور روسیه بیان کرد، مسکو هنوز هیچ گونه پیشرفتی به سمت برقراری صلح در اوکراین نمی‌بیند.

پسکوف خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: «هنوز هیچ پیشرفتی در ارتباط با فرآیند صلح اوکراین وجود ندارد.»

سخنگوی کرملین به مواضع برخی کشورها پیرامون به اصطلاح فرمول صلح پیشنهاد شده از سوی «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین واکنش نشان داده و فرآیندهای پیشنهادی آنها را «بسیار دشوار» خواند.

پسکوف خاطر نشان کرد: «برخی کشورها مشغول بحث درباره نوعی فرمول صلح بدون شرکت روسیه هستند. این فرمول صلح چیزی به جز یک فرآیند عجیب نبوده و هیچ چیز جدی در آن وجود ندارد.»

سخنگوی کرملین تاکید کرد: «کی‌یف به مخالفتش با مذاکرات با روسیه جنبه قانونی داده است. در نتیجه روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می دهد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.