روایت فایننشال تایمز از سناریوی کشورهای عربی برای پایان جنگ غزه

این روزنامه انگلیسی امروز پنجشنبه نوشت: کشورهای عربی در حال کار بر روی ابتکاری برای تضمین آتش‌بس و آزادی اسرا در غزه به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر هستند که می‌تواند در صورت موافقت اسرائیل با گام‌های «بازگشت‌ناپذیر» در راستای ایجاد کشور فلسطینی، پیشنهاد عادی‌سازی روابط تل آویو با کشورهای را به همراه داشته باشد.

خبر مرتبط
پارلمان اروپا قطعنامه صادر کرد+جزییات

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز جنگ در غزه و شهادت افزون بر ۲۴ هزار فلسطینی، قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند.

یک مقام ارشد عربی گفت که آنها امیدوارند این طرح در عرض چند هفته در راستای تلاش برای پایان دادن به جنگ اسرائیل و حماس و جلوگیری از درگیری گسترده تر در خاورمیانه ارائه شود و می‌تواند شامل عادی سازی روابط ریاض با تل آویو باشد. 

طبق گزارش فایننشال تایمز، مقامات عرب درباره این طرح با دولت‌های آمریکا و اروپایی گفتگو کرده‌اند. این شامل موافقت کشورهای غربی برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین یا حمایت از عضویت کامل فلسطینی‌ها در سازمان ملل می‌شود.

خبر مرتبط
هلاکت ۵ سرباز اسرائیلی در عملیات گردان‌ القسام

در پی عملیات گردان های القسام، ۵ نفر از نیروهای اشغالگر اسرائیلی کشته شدند.

این مقام ارشد گفت: مسئله واقعی این است که شما نیاز به امید برای فلسطینی‌ها دارید، فقط نباید منافع اقتصادی یا حذف نمادهای اشغالگری باشد.

این ابتکار در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی با فشارهای بین‌المللی فزاینده برای پایان دادن به تجاوز به غزه روبرو است و همچنین اینکه در اهداف اعلام شده خود در عملیات زمینی ناکام مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.