نماینده تل‌آویو به دبیر کل سازمان ملل حمله کرد

 «گیلاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در اظهاراتی درباره درخواست دبیرکل سازمان ملل برای کمک به آژانس آنروا ادعا کرد که گوترش بر روی جمع آوری کمک‌ها برای به زعم او «گروهک کشتار و تروریسم» تمرکز کرده است.

اردان گفت که سلامتی و جان صهیونیست‌ها برای دبیرکل سازمان ملل مهم نیست.

خبر مرتبط
درخواست گوترش از ایران و پاکستان؛ حداکثر خویشتنداری را به کار گیرید

دبیرکل سازمان ملل متحد در پی تنش‌های بین ایران و پاکستان خواستار به کار گیری حداکثر خویشتنداری توسط طرفین شد.

در پی پیروی برخی کشورها از آمریکا در قطع کمک‌های خود به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینیان و با توجه به وضعیت وخیم انسانی در غزه که رژیم صهیونیستی بی‌محابا به آن مبادرت ورزیده، دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه حمایت و کمک کشورهای جهان از این آژانس شد.

رویترز گزارش داد که دبیرکل سازمان ملل امروز/یکشنبه در پی ادعاهایی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در حملات ۷ اکتبر، متعهد شد که «هر یک از کارکنان سازمان ملل که در اقدامات تروریستی دخیل بوده‌اند» را مورد بازخواست قرار دهد.

این گزارش افزود که گوترش درپی توقف کمک‌های مالی برخی از کشورها به آنروا، از دولت‌های جهان خواست تا با توجه به ادامه وضعیت فاجعه بار در غزه، به حمایت های مالی از این آژانس ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی، تاکنون کشورهای آلمان، انگلیس، ایتالیا، هلند، سوئیس، استرالیا و کانادا به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود به آنروا، بعنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه، قطع و یا به حالت تعلیق درآوردند.

این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی از این موضوع اعلام کرد: در حالی که متوجه نگرانی این قبیل کشورها هستم و خود به شخصه از وارد کردن چنین اتهاماتی خوفناکم، اما قویا از دولت‌های (جهان) که همکاری خود را با آنروا به حالت تعلیق در آورده‌اند، می خواهم تا حداقل عملیات آنروا در غزه را تضمین کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.