خبر مهم رییس فیفا درباره جام جهانی فوتبال 2026/ غافلگیری بزرگ در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ با وجود آنکه زمان طولانی تا آغاز آن باقی مانده اما حسابی این روزها مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار گرفته است و به تازگی هم زمان مسابقات آن و استادیوم های میزبان مراحل مختلف مسابقات توسط فیفا اعلام شد تا مهم ترین رویداد ورزشی جهان بیشتر در کانون توجه قرار بگیرد.

جام جهانی ۲۰۲۶ که بیست و سومین دوره این مسابقات است از چند منظر ویژه و مهم است، اول اینکه برای نخستین بار در این مسابقات شاهد میزبانی همزمان سه کشور هستیم. آمریکا، کانادا و مکزیک قرار است به صورت مشترک پذیرای این رقابت ها باشند.

خبر مرتبط
داور دیدار حساس ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا مشخص شد

احمد ‌علی از کویت، داور بازی حساس ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شد.

دوم اینکه این دوره اولین جام جهانی آمریکای شمالی از سال ۱۹۹۴ تا به امروز خواهد بود که در نوع خود جالب توجه است و سومین و مهم ترین دلیل تمایز جام جهانی 2026، برگزاری آن با 48 تیم به جای 32 تیم است.

بر اساس اعلام فیفا دیدار افتتاحیه این دوره از مسابقات در تاریخ 11 ژوئن 2026 (21 خرداد 1405) در شهر مکزیکوسیتی برگزار می‌شود. اولین بازی که کشور آمریکا در مرحله گروهی میزبانش خواهد بود؛ بازی چهارم در تاریخ 12 ژوئن 2026 (22 خرداد 1405) است که در ورزشگاه سوفی واقع در شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. اولین دیداری هم که کانادا در مرحله گروهی میزبانش خواهد بود، بازی سوم در تاریخ 12 ژوئن 2026 (22 خرداد 1405) در شهر تورنتو خواهد بود.

جذابیت مسابقات جام جهانی 2026 آنقدر زیاد است که جیوانی اینفانتینو، رییس فیفا هم به تازگی در این باره اظهارنظر کرده و فینال جام جهانی 2026 را مهم‌ترین فینال تاریخ دانسته است که باید دید واقعا اینطور که او گفته است غافلگیرکننده خواهد بود.

اینفانتینو در این باره توضیح داد: «نیویورک و نیوجرسی این اتفاق را جشن می‌گیرند چون افتخار میزبانی مهم‌ترین مسابقه تاریخ فوتبال را به دست آورده‌اند. فینال بعدی جام جهانی که در 19 جولای 2026 برگزار می‌شود، به لطف حضور 48 کشور، ماندگار و بی نظیر است و جهان را متحد خواهد کرد چون دو شهر بیش از 200 ملیت را گرد هم می‌آورند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.