هشدار مهم به خریدارن خودروی چینی ؛ناایمن ترین خودرو در راه ایران

 در شرایطی که پیش از این، کمپانی بریتانیایی MG محصولات باکیفیتی که پروسه ساخت و تولید آن‌ها در چین انجام می‌شد را به ایران ارسال می‌کرد و اغلب این محصولات با رضایت مصرف‌کنندگان همراه بود، اخیرا با خبر صادرات جدیدترین مدل ام‌جی به نام جی‌تی به ایران، نقل محافل شده است. این درحالیست که هنوز واردات این خودرو به کشور انجام نگرفته است اما اطلاعات بدست‌آمده حاکی از آن است که این خودروی جدید هیچ ستاره‌ای در رتبه‌بندی کیفی دریافت نکرده و از ایمنی بسیار پایینی برخوردار است.

این شرکت با ارائه نسخه جدید ام‌جی GT تا حدود زیادی مشتریان و علاقه‌مندان این برند را ناامید کرد. این خودرو در تست تصادف موسسه ایمنی استرالیا موسوم به ANCAP، با دریافت صفر ستاره ایمنی به‌عنوان ضعیف‌ترین خودرو چینی حاضر در ایران و یکی از بدترین خودروهای چینی جهان در زمینه ایمنی شناخته شد.

طبق آمار خودروی ام‌جی جی‌تی از داشبورد فوق‌العاده خطرناکی برخوردار است که در تصادفات احتمالی توان وارد کردن آسیب بسیار جدی به سرنشینان جلو را دارد.

تست حفاظت از سرنشین در هنگام تصادف برای این خودرو، ۱۵.۰۹ از مجموع ۴۰ امتیاز بود که عملکرد بسیار ضعیفی ارائه داده است.

همچنین در بخش سیستم کمک ایمنی شامل ترمزها و کمربند ایمنی نیز، این خودرو تنها ۲.۴۸ از مجموع ۱۸ امتیاز را به نام خود ثبت کرد تا عملکرد فوق‌العاده ضعیف آن به چشم عموم بیاید.

ام‌جی جی‌تی که از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI بهره می‌برد، در بخش امکانات رفاهی و ایمنی مجهز به کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیفتر پشت فرمان، فرمان برقی چند حالته، سامانه کنترل شروع به حرکت در سربالایی، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد، کنترل پایداری الکترونیکی، رادار بین خطوط، سنسور پارک و سیستم اخطار تصادف از جلو است.

نسخه فول این خودرو در کشور چین ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد اما قیمت آن برای عرضه در بازار ایران هنوز اعلام نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.