دستور قطع ارسال قطعات اف-۳۵ به اسرائیل

در یکصد و بیست و نهمین روز از حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به غره بامداد روز دوشنبه صدها شهروند از جمله تعداد زیادی کودک و زن در بمباران و حملات شدید اشغالگران که مناطق مختلف رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند، شهید و مجروح شدند.

این گروه‌های حقوق بشری استدلال می‌کنند که ارسال این قطعات به رژیم صهیونیستی و استفاده آنها در جنگ با حماس، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در حکم دادگاه هلند آمده است: «دادگاه به دولت دستور می‌دهد که صادرات و ترانزیت قطعات اف-۳۵ به مقصد نهایی اسرائیل را ظرف هفت روز پس از ابلاغ این حکم متوقف کند.»

قطعات اف-۳۵ آمریکایی در انباری در هلند ذخیره می‌شوند و سپس از طریق توافقنامه‌های صادراتی به چندین شریک از جمله رژیم صهیونیستی ارسال می‌شوند.

خبر مرتبط
حمله موشکی اسرائیل به جنوب لبنان

منابع خبری از حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان خبر دادند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند: اگر هلند چنین کاری را انجام دهد، در نقض جدی حقوق انسانی در غزه هم‌دست می‌شود.

در ماه دسامبر، دادگاه منطقه‌ای در لاهه گفته بود که تامین قطعات در درجه اول یک «تصمیم سیاسی است که قضات نباید در آن دخالت کنند.»

وکلای دولتی هم استدلالشان این است که اگر هلند قطعاتی را از انبارش ارسال نکند، رژیم صهیونیستی به راحتی می‌تواند از جای دیگری آنها را خریداری کند.

پیشتر جمعی از دیپلمات‌ها و کارکنان دولت هلند، طی نامه‌ای به دادگاه استیناف لاهه، ضمن اشاره به نقش نخست‌وزیری هلند در سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی، از سیاست‌های او انتقاد کردند.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.