کرمانشاه آماده باش شد/ هشدار برای بارش شدید باران/ مردم از سفر غیرضروری اجتناب کنند

کدخبر: ۶۲۸۴۸۳
اقتصادنیوز: هواشناسی کرمانشاه هشدار قرمز هواشناسی صادر کرد.
کرمانشاه آماده باش شد/ هشدار برای بارش شدید باران/ مردم از سفر غیرضروری اجتناب کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پیرو هشدار سطح نارنجی شماره 15 روز گذشته بیشترین فعالیت سامانه بارشی، از پنجشنبه تا اواسط روز شنبه خواهد بود. 

پیش بینی می‌شود؛ بیشترین بارش تجمعی این سامانه در مدت مذکور به طور غالب بین 70 تا 100 میلی‌متر در سطح استان به ثبت برسد.

بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، به تدریج در نواحی سردسیر بارش برف از مخاطرات این سامانه است.

فعالیت این سامانه در بامداد پنجشنبه 26 بهمن ماه آغاز می‌شود و اوج آن در روز شنبه است و تا اواسط روز شنبه ادامه دارد.

خبر مرتبط
افزایش آمار حریق در مناطق چهارگانه محیط‌زیست/ کرمانشاه رکورددار شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از آمار افزایشی حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کرمانشاه بیشترین میزان آتش سوزی را داشته است و در این زمینه رتبه اول را دارد.

این سامانه کل استان با تأکید بر نیمه غربی و شمالی را تخت تأثیر قرار می‌دهد و آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی از اثرات این سامانه است.

خبر مرتبط
فوری/ کرمانشاه آماده‌باش شد

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آماده‌باش دستگاه‌های مختلف برای بارش‌ برف و باران پیش بینی شده برای روزهای آتی خبر داد و گفت: بابت کوتاهی صورت گرفته در بارش‌ اخیر به شهرداری کرمانشاه تذکر دادیم.

پاکسازی کانال‌ها، آبراهه‌ها و خروجی دهانه پل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی از توصیه‌های عنوان شده است.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز با تأکید بر اینکه صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه‌ها ضمن اطلاع رسانی هشدارهای لازم را به مردم اعلام کنند گفت: مردم استان از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

آماده‌باش 650 نیروی شهرداری کرمانشاه همزمان با شروع بارندگی‌ها

برومند نامداری معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به هشدار وضعیت قرمز در کرمانشاه، اظهار داشت با توجه به هشدارهای داده شده از سوی هواشناسی و مدیریت بحران استان به منظور آمادگی و جلوگیری از بحران در مناطق سه، چهار، پنج و هشت کرمانشاه بیشترین آبگیری و لایروبی مجدد انجام گرفته است.

وی افزود: از عصر امروز تمامی منطقه‌ها، شهرداری‌ها، سازمان پسماندهای شهر کرمانشاه، آتش نشانی و غیره در حالت آماده باش قرار گرفتند.

معاون شهرداری کرمانشاه به افزایش و تشدید بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی احتمال بارش‌ها بیش از 50 تا 90 میلیمتر برای کرمانشاه وجود داشته که در همین راستا تمامی دستگاه‌های شهری هم‌اکنون با 600 تا 650 نیروی شیفت شب در حالت آماده باش قرار گرفتند.

نامداری گفت: بر اساس تدابیر و اقدامات انجام شده تقریباً آب‌های سطحی روانی در زمان بارندگی‌ها در شهر کرمانشاه خواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید