اسماعیل هنیه تکلیف اسرائیل را روشن کرد/ دوره مذاکرات محدود خواهد بود

اسماعیل هنیه پس از دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه گفت: حماس به تلاش‌های کشورهای دوست و برادر در زمینه میانجی‌گری برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی پاسخ داده و با روند مذاکرات درباره توقف تجاوز رژیم اسرائیل به غزه موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه جنبش حماس در این زمینه جدیت و نرمش بسیاری از خود نشان داده است، تصریح کرد: حماس بر این باور است که رژیم اسرائیل در این زمینه تعلل می‌کند این در حالی است که ما به هیچ عنوان این موضوع را نمی‌پذیریم.

خبر مرتبط
جزئیات قرارداد مهم مصر و اسرائیل درباره فلسطین

روابط مصر و اسرائیل این روزها به مانند گذشته نیست و برنامه‌های اخیر بنیامین نتانیاهو درباره غزه، رابطه تل‌آویو-قاهره را شکرآب کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: دوره مذاکرات محدود خواهد بود و اجازه نخواهیم داد رژیم اسرائیل از این موضوع، به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایاتش استفاده کند.

اسماعیل هنیه تأکید کرد: با جدیت و اهتمام فراوانی، توقف عملیات انتشار قحطی و گرسنگی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را پیگیری می کنیم و مقابله با این توطئه باید فراتر از سایر امور باشد.

پاریس پایتخت فرانسه از طریق میانجی‌ها بین رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم اسرائیل بی نتیجه‌ بوده است.

در حالی که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ( ۱۵ مهر) تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر این رژیم همچنان به جنایت در این باریکه ادامه می دهند و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر، این بار در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.