برف و سرمای شدید جان 20 نفر را گرفت

مقامات حکومت طالبان اعلام کردند که در پی بارش سنگین برف و سرمای شدید در مناطق مختلف این کشور تاکنون دست‌کم ۲۰ نفر جان باختند.

«ملاجانان سایق» سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طالبان با انتشار پیامی تصویری اعلام کرد که در پی بارش سنگین برف و سرمای شدید در مناطق مختلف افغانستان در ۱۲ روز گذشته دست‌کم ۲۰ نفر جان باختند و ۱۴ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

خبر مرتبط
سامانه بارشی جدید در راه کشور/ این استان ها منتظر باشند

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی مقدار بارش قابل توجه خواهد بود و در ارتفاعات بارش به‌صورت برف و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.‌

به گفته سایق «تنها در دو روز گذشته چهار نفر در ولایت‌های مختلف بر اثر برف‌باری و باران شدید جان خود را از دست داده و نُه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این مقام حکومت طالبان در ادامه افزود که طبق آمارهای کنونی در پی بارش سنگین برف در روزهای اخیر ۴۵۲ خانه در مناطق مختلف افغانستان تخریب و بیش از پنج هزار ۲۵۳ رأس دام نیز تلف شده است.

خبر مرتبط
فوری/ ۲۲ استان درگیر کولاک شدید می‌شوند/ هواشناسی بارش برف پیش بینی کرد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و کولاک برف و تگرگ در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در ۲۲ استان در این زمینه هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.