بازوان پنهان پوتین که تحریم‌ها را دور می‌زنند/ بازار داغ روایت‌ها
به گزارش اقتصادنیوز، سوال این است، چرا فشارهای بین المللی روسیه را در اوکراین متوقف نکرده است؟ پاسخ اغلب به دو عامل بستگی دارد: اراده سیاسی و توانایی فنی.منابع حقوقی، مالی و حتی نظامی برای اجرای مجازات‌های مختلف مورد نیاز است - خواه کنار زدن شکایت از شهروندان روسی که پولشان مسدود شده و خواه استخدام بازرسان در بنادر تجاری. اما کشورهایی که این کمپین را دنبال می‌کنند همیشه تمرکز، بودجه یا قوانین یکسانی ندارند و همین مقوله باعث می‌شود که اجرای تحریم ها در بین متحدان به شکلی یک صدا اجرایی نشود.در همین راستا نشریه پولتیکو یادداشتی را منتشر کرد، یادداشتی که توسط اقتصاد نیوز در دو بخش ترجمه شد، بخش نخست تحت عنوان «چرا تحریم های روسیه بی نتیجه ماند؟/ چالش غرب برای متوقف کردن ماشین جنگی پوتین» منتشر شد و در ادامه بخش دوم آمده است.
 

اهرم های روسیه برای دور زدن غرب

هر کشوری که محصولات روسی را خریداری می کند، دشمن متحدان اوکراین در واشنگتن و بروکسل نیست. به عنوان مثال، هند خرید نفت روسیه را افزایش داده است. با این حال، ایالات متحده علاقه چندانی به کنار زدن دهلی نو ندارد. این کشور نیاز نیاز به شراکت با دهلی نو دارد، بنابراین هرگونه درخواست مرتبط با روسیه از این بازیگر را به حداقل رسانده است.کریس میلر فعال در مؤسسه امریکن انترپرایز، اندیشکده مستقر در دی سی، گفت: «در ماه‌های اولیه، تجارت بین روسیه و شرکای تجاری‌اش کاهش چشمگیری داشت. اما بسیاری از این حجم تجارت بهبود یافت زیرا تجارت از طریق چین و همچنین ترکیه و دبی و سایر کشورها تغییر مسیر می داد».باشگاه گروه هفت متشک از اقتصادهای بزرگ، به علاوه اتحادیه اروپا و استرالیا، در پایان سال ۲۰۲۲ توافق کردند که محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای را بر نفت روسیه اعمال کنند، یعنی قیمت فروش آن را تنها به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند.این اقدام به منظور وادار کردن مسکو برای حفظ جریان سوخت های فسیلی طراحی شده بود و از ثبات بازار جهانی انرژی اطمینان حاصل می کرد و در عین حال به دنبال ان بود که درآمد مسکو را کاهش دهد.در ابتدا، این موضوع به کرملین ضربه زد و حدود ۳۶ میلیارد دلار از درآمد صادراتی روسیه را که در غیر این صورت می‌توانست برای تامین مالی جنگ استفاده می‌کرد، خرج شد.

با این حال، تأثیر این کنش از آن زمان کمرنگ شده است، به طوری که صادرات شاخص مسکو در شش ماه گذشته به حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته است. تحلیلگران هشدار می دهند که...

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با عنوان «اهرم های پوتین برای خنثی کردن پلن آمریکا» بخوانید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.