استادی که قربانی شاگردش شد/ افشای اختلاف احمدی نژاد و لاریجانی در استیضاح حمید بهبهانی

به گزارش اقتصاد نیوز:حمید بهبهانی دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه فلوریدا کسب کرد. او پیش از این مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه علم و صنعت در سال‌ ۱۳۴۹ کسب کرده بود.

او استاد محمود احمدی نژاد در دانشگاه بود که نقش بسیار مهمی در ارتقای وی داشت اما دانشجوی وفادار همیشه حق شاگردی را خوب ادا کرد به نحوی که همیشه از وی به عنوان نخبۀ اصلی کابینه خودش نام می برد. 

 مرداد ۱۳۸۷ در دولت اول احمدی نژاد وزیر شد و به جای محمود رحمتی در راس وزارتخانه نشت همزمان با آغاز دولت دوم احمدی نژاد در مرداد ۱۳۸۸ دوباره از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر راه در دومین کابینه احمدی نژاد حضور یافت.

اما در تاریخ ۱۲ بهمن ۸۹ یعنی یک سال نیم پس از  کسب دومین رای اعتماد از مجلس، سلب صلاحیت شد و از مقام وزارت کنار رفت.

استیضاح حمید بهبهانی؛ پرده اختلاف احمدی نژاد و لاریجانی کنار رفت 

این استیضاح پرحاشیه نه تنها به خروج یک وزیر که البته سبقه استادی برای احمدی نژاد هم داشته منجر شد بلکه دستاورد دیگرش، آغاز علنی شدن اختلاف محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی بود. 

علی لاریجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی پیش از آن، زمانیکه در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی مسئولیت مذاکرات هسته ای در دولت احمدی نژاد را بر عهده داشت، به دلیل اختلاف با شخص رئیس جمهور از این سمت کنار رفته بود اما تا روز استیضاح بهبهانی، این اختلاف ، در پرده مصلحت ماند و آنچنان آشکار نشد. 

این در حالی است که با عدم حضور احمدی نژاد و بهبهانی در جلسه استضاح ۱۲ بهمن سال ۸۹، واکنش تند لاریجانی از آشکار شدن این جدال میان دو قوه خبر می داد. 

این آغازی بر یک جدال بود که دو سال بعد به اوج رسید؛  در ...

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با عنوان «حمید بهبهانی؛ استادی که قربانی شاگردش شد!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.