محمود عباس از نخست وزیر دولت جدید رونمایی کرد

 

رسانه‌های فلسطینی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند که «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین علی‌رغم مخالفت‌های جنبش فتح، «محمد مصطفی» را به عنوان نخست‌وزیر برای جانشینی محمد اشتیه انتخاب کرده است.

این منابع اعلام کردند که انتصاب مصطفی مورد تایید آمریکا و برخی کشورهای عربی است، اما مخالفت زیادی با این انتصاب در داخل جنبش فتح و کمیته مرکزی آن وجود دارد.

این منابع همچنین اشاره کردند که خبر رسمی تعیین مصطفی در ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

«محمد اشتیه» و اعضای دولت او پیشتر به‌طور دسته‌جمعی استعفا داده و تاکید کردند که تلاش‌های اخیر آنها برای اصلاحات داخلی به اندازه کافی گسترده نبوده است.

پیشتر خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داده بود: محمد مصطفی، دانش آموخته اقتصاد از آمریکا زمانی مدیریت شرکت ارتباطی فلسطینی به نام «پالتل» را بر عهده داشت و اخیرا هم مدیریت صندوق توسعه فلسطین با دارایی یک میلیارد دلاری پروژه‌هایش در سراسر اراضی اشغالی را در اختیار دارد.

او یک دهه قبل به بازسازی غزه پس از جنگ کمک کرده بود.

محمد مصطفی با وجود نزدیکی به عباس عضو فتح نیست و همین مساله باعث می‌شود تا او شخصیتی کمتر مناقشه برانگیز باشد.

در صورتی که محمد مصطفی منصوب شود، با وظیفه‌ای بزرگ از مدیریت‌ها و دیپلماسی روبه‌رو خواهد بود. بخش‌های بزرگی غزه اکنون به تلی از آوار بدل شده و بیشتر ۲.۳ میلیون نفر جمعیت آن آواره و نیازمند کمک هستند. کرانه باختری هم شاهد بدترین خشونت‌ها در طول چند دهه گذشته بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.