ترس به جان مصر افتاد/ هشدار درباره طرح اسرائیل برای حمله به رفح

رئیس‌جمهور مصر درباره طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در این منطقه حضور دارند، هشدار داد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر روز چهارشنبه طی دیدار با «مارک روته»، نخست وزیر هلند در قاهره درباره گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور، آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه تلاش‌های مصر برای آتش‌بس و ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه رایزنی کردند.

وی در این دیدار تاکید کرد که مصر نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در آنجا وجود دارند هشدار می‌دهند.

خبر مرتبط
پس لرزه‌های جنگ غزه دامن مصر را گرفت/ قاهره چه تصمیمی خواهد گرفت؟

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی است که به رفح، شهری واقع در امتداد مرز غزه و مصر که در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته اند، حمله خواهد کرد.

به نوشته روزنامه رای الیوم، نخست‌وزیر هلند نیز در این دیدار گفت، طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح، نتیجه آن فاجعه بار خواهد بود.

اظهارات السیسی بعد از سخنان «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفرش به شمال نوار غزه و تهدید نیروهای حماس که در حمله ۷ اکتبر شرکت داشتند مطرح می‌شود.

رژیم اسرائیل تاکید دارد  که از پایان دادن به جنگ در رفح چشم نخواهد پوشید، زیرا این شهر را آخرین پایگاه رهبران و نیروهای حماس می‌داند. نتانیاهو بارها تاکید کرده که عدم ورود درگیری به رفح به معنای شکست در جنگ است و این چیزی است که او اجازه نخواهد داد.

رهبری سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و در راس آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم هشدارهایی را درباره تمایل قاطع خود برای آغاز عملیات زمینیِ دیر یا زود در رفح تکرار می‌کند. این اظهارات خشم و واکنش‌های هشدار آمیز تعدادی از رهبران اروپایی را برانگیخته است. ایالات متحده نیز ظاهرا به دلیل فشارهای وارده به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به گروه هشداردهندگان درباره این حمله پیوسته است.

دولت بایدن با موضع ریاکارانه‌اش ادعا می‌کند که می‌خواهد رژیم صهیونیستی را از حمله زمینی به شهر رفح و کشتار غیرنظامیان منصرف کند و بیشتر بر روی رهبران جنبش حماس متمرکز شود.

همزمان، نشریه پالتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی در گزارشی نوشت: «مقامات ارشد آمریکایی در جریان یک مکالمه خصوصی به اسرائیل پیام داده‌اند که می‌توانند از طرحی که بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم است تا جنگی همه‌جانبه حمایت کنند. مقامات آمریکایی استدلال می‌کنند که این امر تلفات غیرنظامیان را به حداقل می‌رساند، حماس را تضعیف کرده و از صحنه‌هایی که منجر به تحریک افکار عمومی در مورد کمپین اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ توسط بایدن شده است، اجتناب می‌کند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.