بهانه تراشی نتانیاهو برای جنایت جدید/ ارتش اسرائیل باید به رفح وارد شود تا ...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتانیاهو در یک پیام ویدئویی درخصوص گفت وگوی اخیر خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گفت: به بایدن گفتم که بدون ورود ارتش (رژیم) اسرائیل به رفح برای از بین بردن تیپ‌های باقیمانده حماس، امکان پیروزی کامل وجود ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، افزود: به زودی طرحی را برای تخلیه جمعیت از مناطق جنگی تائید خواهیم کرد.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

خبر مرتبط
ادعای جنجالی نتانیاهو درباره حمله نظامی به رفح

نخست‌وزیر اسرائیل که این روزها به دلیل عدم تحقق ۲ هدف جنگی اعلام‌شده خود تحت فشار قرار دارد روز چهارشنبه بار دیگر وعده خود برای «پیروزی کامل» بر حماس را تکرار کرد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

خبر مرتبط
تداوم مانع تراشی نتانیاهو برای توافق آتش بس

یک مقام ارشد حماس با بیان اینکه پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس این گروه منفی بوده بنیامین نتانیاهو را مقصر مانع‌تراشی در توافق توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.