حمله تروریستی علیه شهردار لانکاران جمهوری آذربایجان

بر اساس اعلام سرویس امنیت کشور جمهوری آذربایجان، مردی که قصد داشت حمله ای تروریستی انجام دهد، بازداشت شده است.

به گفته سرویس امنیت کشور جمهوری آذربایجان، این فرد شهروند جمهوری آذربایجان است که در شهر «مورمانسک» روسیه سکونت دارد و «بهروز عسکروف» متولد ۱۹۸۸ است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، در تحقیقات سرویس امنیت کشور جمهوری ‌آذربایجان همچنین مشخص شد که این فرد با سایرین در تماس بوده تا «امنیت عمومی را تضعیف کند و برای نفوذ در روند تصمیم‌گیری‌ها، به ایجاد ترس و وحشت مردم دست بزند».

خبر مرتبط
تأکید آذربایجان بر توسعه مناسبات تهران و باکو

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به پیام تبریک رئیس جمهور کشورش به رئیس جمهوری منتخب مردم ایران گفت: جمهوری آذربایجان به اراده مردم ایران احترام می‌گذارد. به گزارش خبرگزاری فارس، المان عبدالله اف در مصاحبه‌ای گفت: روابط دو جانبه ما همواره در حال توسعه بوده است، مطمئنم که مناسبات دوستانه بعد از این نیز توسعه پیدا خواهد کرد، چرا که ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور همسایه هستند که اشتراکات متعدد تاریخی و فرهنگی آنها را به هم پیوند می‌دهد. وی با تاکید بر عزم باکو برای توسعه مناسبات با ایران افزود: طبیعتا رئیس جمهوری منتخب مردم ایران نیز از این رویکرد به مناسبات نگاه خواهد کرد.

این آژانس امنیتی بر این باور است که این مرد به دنبال اقدامی تروریستی برای کشتن شهردار شهر «لانکاران» واقع در سواحل دریای خزر بوده است.

علاوه بر این، ظاهرا عسکروف به برخی از مخاطبین خود دستور داده تا علیه یک شهروند خارجی که به عنوان معلم زبان انگلیسی در برخی از مناطق جمهوری آذربایجان کار فعالیت دارد، توطئه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.