ادعای جدید نتانیاهو درباره عملیات نظامی در رفح

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه پیش از عزیمت به بیمارستان جهت انجام عمل جراحی در یک نشست خبری حاضر شد.

وی در این نشست خبری مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا بیش از ۲۰۰ رزمنده مقاومت از جمله فرماندهان حماس را حذف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز اطراف بیمارستان الشفا را هدف قرار داد.

خبر مرتبط
پیشنهاد آمریکا برای جایگزینی حمله زمینی به رفح

بر اساس گزارش کان نیوز، ژنرال چارلز کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، طرح کلی عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را به هرتزی هالووی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی ارائه کرده است.



نتانیاهو درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: ما به عملیات خود در لبنان و غزه ادامه خواهیم داد و برای نابودی حماس وارد رفح خواهیم شد. ارتش اسرائیل اکنون در حال تخلیه ساکنان شهر رفح است.

وی با بیان اینکه بدون عملیات نظامی در رفح، هیچ گونه پیروزی بر جنبش حماس ممکن نیست، افزود: آمریکا مانع از این کار نخواهد شد ولی ملاحظاتی را روی درخواست آمریکا اعمال خواهیم کرد.

پیش از این واشنگتن طرح جایگزینی را برای حمله زمینی ارتش صهیونیستی به شهر رفح ارائه کرد که براساس آن رفح به طور کامل از بقیه نوار غزه جدا و منزوی شده و نیروهای صهیونیستی عملیات‌های هدفمند در نقاط خاص براساس اطلاعات نظامی انجام می‌دهند.

نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا نیز خطاب به خانواده اسرای صهیونیستی تاکید کرد تل‌آویو مذاکره می‌کند اما معامله نمی‌کند.

وی نسبت به بازگرداندن همه اسرای صهیونیستی متعهد شد و گفت: ماهیت عملیات ما شامل فشار نظامی بر حماس و مذاکره است. فشار نظامی و انعطاف در مذاکرات منجر به آزادی اسیران می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درخواست شهرک‌نشینان صهیونیستی برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: مخالفان من در اشتباه هستند برگزاری انتخابات در شرایط جنگی ممکن نیست و موجب بروز بحران و تعویق فرصت انعقاد قرارداد تبادل اسرا به مدت ۶ ماه می‌شود.

خبر مرتبط
خط و نشان حماس برای اسرائیل/آماده مقابله با حمله به رفح هستیم

عضو ارشد حماس تاکید کرد که مقاومت تلاش خود را برای منع حمله اسرائیل به رفح به کار می‌گیرد و در عین حال برای مقابله آماده است.

وی افزود درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام بدون دستیابی به اهداف جنگ، بر مذاکرات برای بازگرداندن اسرا تأثیر می گذارد.

نتانیاهو مدعی شد حماس در جریان مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا مواضع خود را سخت‌تر کرده است. این جنبش خواستار لغو کریدور و بازگشت نیروهای خود به شمال است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی هم گفت ترجیح می‌دهد وضعیت امنیتی شمال را از طریق دیپلماتیک حل کند اما اگر این تلاش‌ها به نتیجه نرسد، این کار را از راه‌های دیگر انجام خواهد داد.

از زمان شروع جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. حزب‌الله لبنان تأکید کرده است تا زمان پایان توقف جنگ غزه به حملات خود ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.