گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار؛

بالاترین میانگین نرخ دلار در سال ۱۴۰۲/ کمترین انحراف معیار دلار چقدر بود؟

کدخبر: ۶۳۷۶۹۲
اقتصادنیوز: در این گزارش کمترین و بیشترین میزان انحراف معیار و میانگین نرخ دلار در سال ۱۴۰۲ را بررسی کردیم.
بالاترین میانگین نرخ دلار در سال ۱۴۰۲/ کمترین انحراف معیار دلار چقدر بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در یک سال گذشته با وجود پیگیری و اجرایی شدن‌ سیاست تثبیت نرخ ارز، در بیشتر ایام سال در یک کانال مشخص نوسان داد اما در فصل زمستان بنابر روایت سایت های داخلی و معامله گران پستی و بلندی زیادی را تجربه کرد.

اقتصادنیوز در این گزارش به بررسی کمترین و بیشترین میزان انحراف معیار و میانگین نرخ نرخ دلار در سال ۱۴۰۲ پرداخته است‌.

 انحراف معیار نرخ دلار یکی از شاخص‌هایی است که بررسی آن تا حدی آشکار کننده میزان نوسانات روزانه بازار در یک بازه زمانی است. هر چقدر پراکندگی قیمتی در یک بازه زمانی بیشتر باشد، عدد انحراف معیار بزرگ‌تر می‌شود و هر چقدر پراکندگی قیمتی کمتر باشد، بالطبع انحراف معیار نیز کمتر خواهد شد.

در واقع انحراف معیار بالا به معنای این است که فرصت زیادی برای نوسان‌گیری و حرکت‌های سوداگرانه در بازار وجود دارد و نشان‌دهنده ریسک بالای سرمایه‌گذاری است. وقتی انحراف معیار قیمت دلار بالا است یعنی ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز بالا است. در مقابل انحراف معیار پایین نشان از کاهش ریسک در بازار ارز دارد.

در همین راستا طبق بررسی‌های انجام شده کمترین انحراف معیار اسکناس آمریکایی آذر ماه بوده که عدد ۱۵۷.۲۴۱ را ثبت کرده است. همچنین بیشتر عدد آن مربوط به اسفند است که عدد ۱۲۰۳۹.۷‌ را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر مرداد ماه کمترین میانگین نرخ دلار در  ۱۲ ماه سال گذشته را در  کارنامه خود ثبت کرده است.بر این اساس آن طور که شواهد نشان می دهد در ماه مذکور میانگین نرخ دلار ۴۹ هزارو ۲۷۸ تومان بوده است.

البته بیشترین میانگین نرخ دلار هم در دل آخرین ماه سال یعنی اسفند ماه قرار دارد که بنابر ادعای معامله گران عدد ۵۹ هزارو ۴۷ تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید