نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 14 فروردین

ارز جدید به جای دلار در مبادلات نفتی جایگزین می‌شود

کدخبر: ۶۳۷۵۷۵
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
ارز جدید به جای دلار در مبادلات نفتی جایگزین می‌شود

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

14 فروردین 1354؛ ارز جدید به جای دلار در مبادلات نفتی جایگزین می‌شود

کمیسیون اقتصادی اوپک هم‌اکنون مشغول بررسی گزارش و نتایج مذاکرات کارشناسان پولی کشورهای صاحب نفت در مورد تنزل دلار و جایگزین کردن پول دیگری به جای آن است. از مدت‌ها قبل این بحث در اوپک مطرح شد که ارزش دلار روز به روز رو به کاهش است و از آنجایی که نفت با دلار قیمت‌گذاری می‌شود در نهایت امر ارزش نفت کاهش یافته و قدرت خرید کشورهای نفتی تقلیل پیدا کرده است.

میزان این کاهش قریب 30 درصد برآورد شده است.

14 فروردین 1374؛ حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی آلمان

کالاهای صنعتی ایران در نمایشگاه تخصصی – بین المللی لوازم خانگی «دموتکنیکا» آلمان با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

در این نمایشگاه 1400 سازنده لوازم خانگی از 50 کشور جهان حضور داشتند.

ایران با نمایش انواع لوازم خانگی ازجمله یخچال، یخچال فریزر، کولر، ماشین لباسشویی، بخاری گازی، شومینه گازی، جارو برقی، سماورهای برقی، محصولات چینی موفق به مذاکره و عقد قرارداد فروش محصولات خود شدند.

در این نمایشگاه که در شهر کلن برگزار شد، آخرین دستاوردهای صنعت لوازم خانگی جهان به نمایش گذاشته شده بود.

14 فروردین 1384؛ تقویم بدهی‌های دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل جلسات کمیته مشترک بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت اقتصاد در هفت تا هشت ماه گذشته درخصوص تنظیم و تقویم بدهی‌های دولت را یادآوری کرد و گفت: تصمیم‌گیری‌ها تقریبا نهایی شده و در آینده نزدیک تقویم و چگونگی بازپرداخت بدهی‌ها در طول برنامه چهارم، به دولت ارائه خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تسهیلات تکلیفی در برنامه سوم توسعه سالانه 10 درصد کاهش یافته است، گفت: در برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده است که تسهیلات تکلیفی سالانه 20 درصد کاهش یابد. این در حالی است که این روند باید از امسال که سال آغازین برنامه چهارم توسعه است، نیز عملی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید