عکس این آیت الله را در روز قدس پاره کردند+جزییات

پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: تجمعات و راهپیمایی‌ها ملی و انقلابی، همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده است. این حاشیه‌ها گاه جنبه خارجی و طنز داشته، مثل درست کردن کاریکاتور برخی از سران امریکا و یا اسرائیل و گاه این حاشیه‌ها سمت و سوی داخلی به خود گرفته است. گاه حاشیه تلخ و خلاف وحدت ملی بوده، مانند سر دادن شعار مرگ و یا خواندن اشعاری علیه رئیس جمهور سابق کشور و گاه شیرین بوده همانند مردمی که خدمات رایگان و عمومی به شرکت کنندگان در راهپیمایی ارائه می‌دهند.

در اسناد موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، خبر ویژه‌ای از خبرگزاری جمهوری اسلامی وجود دارد که گزارش یکی از حواشی راهپیمایی روز قدس است. در این گزارش آمده است در روز ۱۳۷۲/۱۲/۲۶ عده‌ای از بانوان نجف آبادی با اجتماع در دفتر امام جمعه شهرستان نجف آباد نسبت به پاره کردن عکس آیت الله منتظری در راهپیمایی روز قدس اعتراض کرده اند.

در این گزارش آمده است که بانوان خواستار محکوم کردن علنی این اقدام توسط امام جمعه شهرستان شده اند.

همچنین در گزارش دیگری که به تاریخ ۱۳۷۳/۱/۶ می‌باشد، حکایت از آن دارد که بانوان معترض، به خواسته خود نرسیده اند و در اولین روز کاری در سال جدید بصورت نشسته در محل فرمانداری نجف آباد دست به اعتراض زده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.