بیانیه شورای امنیت درباره کشتار امدادگران در حملات اسرائیل

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای در مورد حملات هوایی «وحشتناک» اسرائیل که در اوایل ماه جاری منجر به کشته شدن هفت تن از اعضای تیم آشپزخانه مرکزی جهانی شد، ابراز «نگرانی شدید» کرده و بر نیاز به یک «تحقیق کامل، شفاف و جامع» تاکید کرد.

به گزارش سازمان ملل، این نهاد ۱۵ عضوی همچنین اعلام کرد که اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای بهبود ارسال کمک به مناطق محاصره شده و بمباران شده انجام دهد.

خبر مرتبط
ادعای یک روزنامه عبری درباره سربازان زن ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز: یک روزنامه عبری زبان درباره تاثیرات روانی عملیات طوفان الاقصی بر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه سربازان زن این ارتش و امتناع آنها از حضور در یگان نظارت نوشت.

بر اساس این بیانیه اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به تلفات انسانی درگیری ها، وضعیت فاجعه بار انسانی، و خطر قحطی قریب الوقوع در غزه تکرار کردند و خواستار رفع فوری همه موانع ارسال کمک های بشردوستانه شدند.

این اعضا از اعلام اسرائیل مبنی بر بازگشایی گذرگاه اریز و اجازه استفاده از بندر اشدود برای ارسال کمک به غزه توجه کرده اما تاکید کردند که با توجه به مقیاس نیازها در غزه باید اقدامات بیشتری برای کمک رسانی لازم انجام شود.

پس از هشدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اتخاذ گام‌هایی برای محافظت از غیرنظامیان و کارکنان بشردوستانه، اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که گذرگاه بیت حانون (ارز) با شمال غزه را برای کمک‌رسانی به طور موقت بازگشایی می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.