گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

بازگشت طلا از قله/ 2 پیش بینی برای قیمت سکه امروز/ سکه ارزان می‌شود یا گران؟

کدخبر: ۶۴۰۱۲۲
اقتصادنیوز: سکه امامی، صبح امروز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه در سایت اتحادیه طلا و جواهر ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد. این در حالی است که سکه بازان در معاملات پشت خطی جمعه درباره روند حرکتی سکه امامی در روز جاری پیش‌بینی‌های متفاوتی داشتند.
بازگشت طلا از قله/ 2 پیش بینی برای قیمت سکه امروز/ سکه ارزان می‌شود یا گران؟

 به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات نقدی روز جمعه قیمت طلای جهانی بر مدار صعود قرار گرفت. آن طور که شواهد نشان می‌دهد دیروز طلا به قله جدیدی رسید و رقم ۲۴۰۰ دلار را در کارنامه خود ثبت کرد. با این حساب فلز زرد رنگ طی ۴۰ روز گذشته ۲۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

 این اتفاق در شرایطی است که پیش‌بینی‌ها از آغاز سیاست‌های انبساطی از سوی بانک‌ مرکزی آمریکا در سال ۲۰۲۴ حکایت دارد.

البته فعالان اقتصادی درباره جهش قابل‌توجه اونس طلا بر ۲ دلیل مهم تأکید دارند. از نگاه آنها نخستین دلیلی که موجب رشد شارپی قیمت طلا شده انتشار آمار تورم آمریکا در ماه مارس است که موجب شده معامله‌گران تا حدودی نسبت به‌احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دلسرد شوند. در همین راستا سرمایه‌گذاران طلا را به‌عنوان پناهگاه امن خود در نظر گرفته‌اند.

از سوی دیگر، افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک در روزهای اخیر به عنوان دومین عامل برای تقویت زمینه نوسانی شدن بازار طلا معرفی شده است.

 البته لازم به ذکر است که طلای جهانی روز جمعه پس از ساعاتی دوباره به پایین قله بازگشت و در زمان تدوین این گزارش بر روی ۲۳۴۳ دلار قرار گرفت.

خبر مرتبط
ثبت رکورد تاریخی در بازار طلا و سکه

اقتصادنیوز: بازار طلا و سکه بعد از تعطیلات عید نوروز تحت تاثیر اخبار خاورمیانه بار دیگر نوسان هیجانی را تجربه کرد. در این گزارش به مرور روند بازار پس از پایان تعطیلات نوروز پرداخته ایم.

 از سوی دیگر سکه امامی امروز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه در سایت اتحادیه طلا و جواهر ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. با این اوصاف سکه بازان در معاملات پشت خطی جمعه درباره روند حرکتی سکه امامی در روز جاری پیش‌بینی‌های متفاوتی دارند؛ درحالی‌که دسته از آنها با اشاره به نوسانی شدن نرخ طلا و شرایط پر تنش خاورمیانه احتمال می‌دهند که امروز بازار سکه نوسان صعودی را تجربه خواهد کرد، برخی دیگر باور دارند که سکه در معاملات نقدی امروز رشد قابل‌توجهی را ثبت نخواهد کرد.

 در مجموع فعالان بازار معتقدند که جناح افزایشی در حال حاضر برای فتح محدوده ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز برداشته و درصورتی‌که به آن برسد و بالای آن ماندگار شود صعود سکه تا نیمه کانال جدید محتمل است. در غیر این صورت در صورتی که طلا و دلار نزولی شود، ممکن است بازار سکه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد و سکه با از دست‌دادن محدوده فعلی خود، به سمت کف کانال ۴۳ میلیون تومان و پله‌های انتهایی کانال ۴۲ میلیون تومان حرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید