شهرداری هیچ هزینه‌ای در ساخت مسجد قیطریه انجام نداده است

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران امشب ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران گفت : ما شورای ساماندهی و گسترش مساجد شهر تهران را که شورای فرادستگاهی می‌باشد در این دوره شورا تشکیل دادیم که در هیچ دوره ای تشکیل نشده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این شورای ساماندهی مساجد از هر منطقه پرونده‌هایی که عمدتا از مناطق محروم هستند وجود دارند که خیرین و مردم آنها را حمایت می‌کنند تا مساجد تکمیل و ساخته شوند.

وی ادامه داد: ما عمدتاً با یک کمک اندکی سعی می‌کنیم بخشی ازتکمیل مسجد را که باعث می شود نماز جماعت آن در شبستان اصلی به نتیجه برسد انجام می‌دهیم اما گاهی اوقات برخی از چیزها بر عهده شهرداری می‌باشد به عنوان مثال در سال‌های گذشته بزرگراهی را ساختیم که باید مسجدی را جابجا می کردیم و هزینه ساخت مسجد جدید بر عهده شهرداری بود که در جای دیگر مسجد را بسازیم.

نادعلی گفت: ساخت مسجد کوچک مقیاس در نقطه شمال شرقی پارک قیطریه ربطی به شهرداری نداشت و خیرین حمایت مالی میکردند و شهرداری صرفا زمین در اختیار قرار داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: تمام مسائل حقوقی و فنی این مسجد بررسی شد و متاسفانه جوی پیرامون این مسئله اتفاق افتاد که باعث شد ما مجدد در صحنه حاضر شویم و دوباره بررسی انجام دهیم و مشاهده کردیم که قرار نیست درختی قطع شود و صرفاً مشاهده کردیم قبل از مصاحبه شهردار تهران در هیئت دولت، دستور خارج شدن چهار درخت کهنسال از طرح ساخت مسجد صادر شده است.

وی گفت: خیال مردم راحت باشد رئیس شورای شهر تهران و همچنین شهردار تهران پای کار هستند تا هیچ چیز خارج از ضابطه ای در این پروژه ساخت مسجد انجام نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.