انتقاد عربستان از برخورد دوگانه جامعه بین المللی با جنگ غزه

 «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان در این باره اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده برای آتش‌بس در غزه کافی نیست و باید ورود کمک‌ها را تسریع کنیم.

وی با اشاره به کشته شدن کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: جهان با کشته شدن هفت امدادگر در غزه به تکاپو درآمد اما کشتار بیش از ۳۳ هزار نفر تاکنون را نادیده گرفته است. ما خواستار آتش بس فوری در غزه هستیم و نمی‌خواهیم شاهد تشدید تنش در منطقه باشیم.

خبر مرتبط
رایزنی‌ نخست‌وزیر عراق با ولیعهد عربستان درباره تحولات منطقه

نخست‌وزیر عراق امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی درباره راهکارهای ممانعت از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: مرگ ساکنان غزه بر اثر گرسنگی موید این است که نظام بین‌المللی مطلقاً در مقابله با وضعیت نوار غزه شکست خورده است. جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به ساکنان غزه توجیهی ندارد و درباره فاجعه نوار غزه رفتار دوگانه‌ای وجود دارد.

 پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.