دور دنیا

تغییر قیمت بنزین در همسایگی ایران/ قیمت‌ها سقوط کرد؛ ریال عمان صعود

کدخبر: ۶۴۴۱۴۸
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران اغلب قیمت ها سیر کاهشی را دنبال کردند و قیمت لیر ترکیه ریزش نسبی را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرد. هر لیر در حالی امروز را به پایان رساند که 20 تومان ارزان و 1925 تومان مبادله شد.
تغییر قیمت بنزین در همسایگی ایران/ قیمت‌ها سقوط کرد؛ ریال عمان صعود

به گزارش اقتصادنیوز، عراق تصمیم مهمی در حوزه قیمت بنزین گرفته است و براساس اعلام شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی این کشور، مصوبه افزایش قیمت بنزین از از امروز چهارشنبه اجرا خواهد شد.

براساس سندی که با امضای حسین طالب عبود، رییس هیئت مدیره شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق، منتشر شد، قیمت بنزین با اکتان 95 از 650 دینار  (0.50 دلار) به 850 دینار (0.65 دلار) در هر لیتر و بنزین سوپر از هزار دینار (0.76 دلار) به 1250 دینار (0.96 دلار) در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

این در حالیست که پیش از این هیئت دولت عراق 26 مارس از افزایش قیمت سوخت به میزان 30 درصد در بنزین با اکتان 95 و 25 درصد در بنزین سوپر خبر داده بود. براساس گزارش اکوایران، تصمیم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق اما واکنش های اعتراضی را در پیش داشت و برخلاف توضیحات ارائه شده توسط دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت برای کمک به رفع تراکم شدید ترافیکی در بغداد، کارشناسان این کشور معتقدند که این تصمیم در پی زیان‌هایی که دولت در نتیجه پرداخت یارانه به قیمت سوخت متحمل شده است، اتخاذ شده است.

براساس قیمت دینار عراق در بازار ارز تهران که 48 تومان است، هر لیتر بنزین اکتان 95 در این کشور به تومان، 39950 تومان قیمت دارد و هر لیتر بنزین سوپر هم 58750 تومان نرخ گذاری شده است. مرور آخرین قیمت بنزین در عراق فرصتی شد تا به آخرین نرخ ارز در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت دینار عراق امروز 12 اردیبهشت 1403

امروز قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته رشد یک تومانی را تجربه کرده است و 48 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

دینار عراق

آخرین نرخ لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه هم در جریان معاملات امروز بازار ریزش نسبی را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرد. هر لیر در حالی امروز را به پایان رساند که 20 تومان ارزان و 1925 تومان مبادله شد.

قیمت درهم امارات امروز

مبادلات ارزی بازار در حالی امروز به سرانجام رسیده است که درهم امارات در مقایسه با آنچه روز گذشته تجربه کرده بود، 191 تومان ارزان شد تا به کانال کاهشی عقبگرد داشته باشد. هر درهم در پایان امروز 16930 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم در بازار امروز به 3.67 رسید.

آخرین نرخ ریال عمان در بازار

امروز همچنین قیمت ریال عمان در جریان فعالیت معامله گران ارزی خلاف روند سایر ارزها، شیب صعودی را در پیش گرفت. ارزش هر ریال در حالی امروز به 166460 تومان رسید که نسبت به روز گذشته، سه هزار و 260 تومان گران شده است.

ریال عمان

قیمت امروز منات آذربایجان

در پایان مبادلات ارزی امروز قیمت منات آذربایجان ریزش 400 تومانی را تجربه کرد و 36420 تومان خرید و فروش شد.

امروز همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا در بازار ارز تهران 1.7 است.

نرخ امروز درام ارمنستان

بازار ارز تهران عصر روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه، شاهد عقب نشینی دو تومانی قیمت درام ارمنستان است. هر درام در پایان معاملات 160 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

امروز لاری گرجستان هم در حالی بازار ارز تهران را به پایان رسانده است که در مقایسه با روز گذشته ارزان شد. قیمت هر لاری 240 تومان پایین آمد و به 23350 تومان رسید.

آخرین نرخ بات تایلند

فعالیت بازار ارز تهران در پایان امروز از افت نسبی قیمت بات تایلند حکایت داشت، هر بات 19 تومان ارزان شد و 1665 تومان ارزش گذاری و مبادله شد.

بات تایلند

قیمت رینگیت مالزی امروز

در نهایت قیمت هر رینگیت مالزی هم امروز در بازار 150 تومان ریزش داشت تا نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده است، 12990 تومان خرید و فروش شود.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسانات کاهش قیمت‌ها در مقایسه با روز گذشته حکایت دارد. امروز به جز ریال عمان و دینار عراق که روند صعودی را در پیش گرفت، سایر ارزها در پایان معاملات افت قیمت را تجربه کردند. بیشترین میزان کاهش قیمت را منات آذربایجان تجربه کرد و کمترین میزان به نام درام ارمنستان زده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید