به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، همچنین این غول تجارت الکترونیک ادعا می‌کند که این اپلیکیشن اطلاعات کاربران ازجمله ایمیل، آدرس‌ها، اطلاعات کارت اعتباری و سابقه مرورگر کاربر را به خطر می‌اندازد و اطلاعات غلط و گمراه‌کننده‌ای را درباره فروشنده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فیک اسپات با ارائه کدی مشخص، داده‌های حساس مشتریان ازجمله شماره کارت‌های اعتباری آنها را جمع‌آوری می‌کند و با این کار امنیت کاربر را به خطر می‌اندازد. به گفته‌‌ آمازون، این شرکت برای رفع نگرانی‌های امنیتی خود مستقیما با سازنده فیک‌اسپات تماس گرفته بود؛ اما توسعه‌دهنده این برنامه در این زمینه اقدامی انجام نداد. شرکت آمازون در این خصوص اظهار کرده پس از نگرانی از اینکه نسخه جدیدی از این برنامه که وب‌سایت آمازون را با کد و محتوای Fakespot در بالای آن، نمایش داده و باعث سردرگمی مصرف‌کنندگان شده، این برنامه را برای بررسی به اپل گزارش داده است. آمازون تاکید کرد که هیچ‌گاه اجازه این کار را به اپلیکیشن‌ها نمی‌دهد. سخنگوی آمازون ادعا کرد برنامه مورد بحث، اطلاعات گمراه‌کننده‌ای در مورد فروشندگان و محصولات آنها به مشتریان ارائه می‌دهد و به تجارت فروشندگان ما آسیب می‌رساند و خطرات احتمالی امنیتی ایجاد می‌کند.

بعدازظهر جمعه هفته گذشته، پس از بررسی‌های لازم از طرف اپل، این برنامه دیگر درApp Store در دسترس نبود. بررسی‌ها و نظرات گمراه‌کننده یا جعلی کاربران همواره یک مشکل عمده برای خرده‌فروشان آنلاین، ازجمله آمازون بوده است. این شرکت اخیرا تلاش‌های خود را برای شناسایی و لغو بررسی‌های جعلی افزایش داده است. بازار شخص ثالث(third-party marketplace) آمازون، متشکل از میلیون‌ها فروشنده، بیش از نیمی از فروش کلی شرکت را تشکیل داده است، اما به یک فضای مناسب برای انتشار اطلاعات جعلی، تقلبی و محصولات ناامن تبدیل‌شده است. این در حالی است که نهادهای نظارتی در ایالات‌متحده و خارج از این کشور اقداماتی را برای جلوگیری از بررسی‌های جعلی در داخل و خارج آمازون انجام داده‌اند. همان‌طور که بررسی‌های جعلی در اینترنت گسترش می‌یابد، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های شخص ثالث نیز برای کمک به خریداران مانند فیک اسپات، ReviewMeta و ReconBob ظاهر شده‌اند. تمامی این برنامه‌ها نظرات و بررسی‌های محصولات ارائه‌ شده در آمازون را موردبررسی قرار می‌دهند و در صورتی‌ که الگوریتم برنامه تشخیص دهد که بررسی موردنظر غیرواقعی است، آن را فیلتر می‌کند.

از طرف دیگر اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد اختلاف موجود بین آمازون با برنامه فیک اسپات بر سر حقوق مالکیت معنوی این برنامه بود که آمازون در تاریخ ۸ ژوئن آن را مطرح کرد. اپل گفت که تمهیداتی را برای حفظ این برنامه در فروشگاه خود اندیشیده است و به سازندگان آن‌وقت کافی داده تا این مشکل را حل کنند. سپس در ۲۹ ژوئن، هفته‌ها قبل از اینکه برنامه آنها از اپ استور حذف شود، با فیک اسپات ارتباط برقرار کرده است. سخنگوی اپل به سوالی در مورد اینکه دقیقا کدام دستورالعمل‌های این شرکت توسط فیک اسپات نقض شده پاسخی نداد؛ اما آمازون دو دستورالعمل زیر را در راستای حل این اختلاف به CNBC اعلام کرد. در این دستورالعمل آمده است که برنامه‌ای که محتوای سرویس شخص ثالث را نمایش می‌دهد باید از آمازون مجوز کسب کند و در دیگری آمده که برنامه‌ها نباید اطلاعات و ویژگی‌های جعلی را نشر دهند. آمازون همچنین ادعا می‌کند که روش‌های رمزگذاری فیک اسپات در ایجاد این برنامه امکان جمع‌آوری و جاسوسی اطلاعات از مشتریان را در آن فراهم می‌کند. این شرکت ژانویه گذشته ادعاهای مشابهی را علیه Honey متعلق به PayPal مطرح کرد، یک مرورگر که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام خرید آنلاین کوپن پیدا کنند و به کاربران هشدار می‌دهد که این می‌تواند یک خطر امنیتی باشد. ‌هانی یک شرکت کوپن و تخفیف آنلاین است که برنامه توسعه مرورگر را ارائه می‌دهد. این سایت به‌طور خودکار کوپن‌ها را در سایت‌های تجارت الکترونیکی اعمال می‌کند.‌ هانی در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و اکنون بیش از ۱۷ میلیون عضو دارد و از زمان راه‌اندازی بیش از یک‌میلیارد دلار درآمد به اعضای خود ارائه داده است.