محصولات فولاد خوزستان در سال ۹۹ به ۹ کشور دنیا صادر شد. از مهم‌ترین مقاصد صادراتی شرکت فولاد خوزستان می‌توان به کشورهایی نظیر اندونزی، غنا، چین، تایلند، عمان، قطر، الجزایر، اردن، امارات متحده عربی و ... اشاره کرد. محصولات اصلی شرکت شامل شمشال و تختال است که برای انواع مقاطع فولادی، ورق‌های گرم و سرد و فولاد‌های ساختمانی به کار می‌رود.

تولید ۳میلیون و ۷۸۳هزارتن شمش فولادی، تولید ۵میلیون و ۷۶۱هزارتن گندله سنگ‌آهن، تولید ۳میلیون و ۹۰۰هزار تن آهن اسفنجی، تولید ۳میلیون و ۶۰۴هزارتن محصول اصلی در بازار‌های داخلی و صادراتی، صادرات یک‌میلیون و ۵۰۰هزارتن محصولات اصلی، فروش ۱۰هزارتن ورق صادراتی به مبلغ ۹/ ۴میلیون دلار و رشد ۲۳۴درصدی سود خالص شرکت، از جمله دستاوردهای شرکت در سال ۹۹بود. همچنین این شرکت علاوه بر کاهش ۴درصدی مقدار فروش محصولات اصلی طی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل مبلغ کل فروش خود را طی این مدت ۹ درصد نسبت به سال۹۸ افزایش داده است که به‌رغم تداوم شرایط رکود در بازارهای داخلی، با کاهش صادرات، امکان تحقق برنامه فروش فراهم شد. فولادخوزستان در بین شرکت‌های فعال داخلی در این صنعت با حجم فروش معادل ۳۰۶هزارمیلیارد ریال در رده دوم قرار دارد. در بازه ماهانه نیز این شرکت در ۵ماه نخست امسال ۱۴۴هزارمیلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به ۳۴هزارمیلیارد ریال در مدت مشابه سال قبل رشد بسیار بالایی داشته است. در سال۹۹ میزان تولید بلوم و بیلت در فولاد خوزستان ۸درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، اما میزان تولید اسلب ۲۴درصد افزایش یافت که در مجموع رشد تولید ۳درصدی را برای این شرکت نشان داد.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ یک‌میلیون ریال بود که طی ۱۷ سال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تجدید و سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی به ۵۰هزار میلیارد ریال رسیده است. آخرین افزایش سرمایه این شرکت در سال ۹۹ و از محل سود انباشته بود که سرمایه این شرکت را به میزان ۲۶۴درصد افزایش داد. شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگاه با ۴۶درصد و سرمایه‌گذاری‌های استانی با ۲۹درصد بزرگ‌ترین مالکان فولاد خوزستان هستند، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با ۳/ ۳درصد از دیگر سهامداران عمده این شرکت است.

ارزش بازاری این شرکت در پایان ۲۸شهریور امسال به بیش از ۸۵۱هزارمیلیارد ریال می‌رسد. با احتساب دلار ۲۷هزارتومانی ارزش دلاری این شرکت به ۳.۱میلیارد دلار می‌رسد.

با توجه به تفاوت در مقیاس این شرکت‌ها برای مقایسه مناسب‌تر، در فعالیت‌ها و سودسازی این شرکت‌ها بهتر است به دو نسبت حاشیه سودخالص و ناخالص این شرکت‌ها دقت کنیم. عوامل زیادی مانند بهره‌وری و تکنولوژی تولید، قوانین حاکم بر کشورها و قیمت نهاده‌های تولید می‌تواند بر این دو نسبت اثر‌گذار باشد. به طور کلی هرچه حاشیه سود شرکت‌ها بزرگ‌تر باشد به این معنا است که بازدهی فعالیت‌های این شرکت‌ها بیشتر است. این موضوع می‌تواند در مورد تداوم فعالیت‌های شرکت بسیار مهم باشد. درمورد فولاد خوزستان حاشیه سود بسیار بالاست، هرچند سود‌سازی این شرکت با ریسک‌های متفاوتی مانند تورم  همراه است و عواملی مانند تغییر نرخ ارز بخش بزرگی از این نسبت را در‌بر می‌گیرد با وجود این‌، این نسبت‌ها برای فولاد خوزستان بسیار قابل توجه است.

تعداد سهام این شرکت ۵۰میلیارد سهم است که میانگین حجم معاملات روزانه آن به ۴/ ۲۹میلیون برگ سهم می‌رسد و درصد شناوری سهام ۳۵درصد است. طی یک‌سال گذشته حقوقی‌ها همواره درنقش خریدار سهام این شرکت بوده و در مجموع  ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون برگ سهم را از حقیقی‌ها خریداری کرده‌اند. این می‌تواند به خاطر ارزندگی بالای سهام این شرکت یا فشار فروش ناشی از هیجانات از طرف حقیقی‌های سهم باشد. با توجه به این موضوع، درحال حاضر فشار تقاضای حقیقی برای سهام این شرکت در بازار منفی است. درهمین مدت با کاهش قیمت سهام در بازار و افزایش ارزش ریالی فروش شرکت، نسبت قیمت به فروش شرکت نیز پیوسته در حال بهبود بوده است.  

به طور کلی فولاد خوزستان به عنوان یکی از کارخانه‌های تولیدی بزرگ ایران و یک صنعت صادرات‌محور، نقش مهمی ‌در تولید ناخالص ملی ایران ایفا می‌کند. با تحقق طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته در این شرکت،  بازدهی این شرکت می‌تواند به مراتب بالاتر رود و از هزینه‌های سربار تولید این شرکت کاسته شود. کارخانه اصلی فولاد خوزستان از نظر جغرافیایی نیز در منطقه ایده‌آلی قرار دارد و با دسترسی مناسب به زیرساخت‌های ریلی، هوایی و دریایی موقعیت مناسبی در تجارت دارد.