هدف از رودشو انتقال پیام و برند شرکت شما به برند مطلوب و مورد هدف است، که برای تحقق این هدف معمولا در چندین شهر به طور متوالی برپا می‌شوند تا آگاهی از برند و محصول را بالا ببرند. فهد علیدی، مدیرعامل واعد، با اشاره به اکوسیستم نوآوری امروز عربستان اظهار کرد که پیش‌بینی می‌کند سرمایه‌گذاری آنها روی شرکت‌های استارت‌آپ در ۲ تا ۳ سال آینده دو برابر شود. واعد، بازوی کارآفرینی آرامکو، در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد تا روح کارآفرینی را در عربستان شعله‌ور کند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، علیدی در گفت‌وگو با عرب نیوز گفت: شکی نیست که رودشو امسال موفقیت بزرگی برای ما بود. ما بیش از ۶۰۰ برنامه درخشان در کل رودشو داشتیم. این امر ما را برای ایستگاه‌های بعدی این رویداد بسیار مشتاق می‌کند. ما در ریاض متوقف می‌شویم، سپس در مدینه و در نهایت نمایشگاه خود را در مکه به اتمام می‌رسانیم. او در ادامه اضافه کرد: اما نمایشگاه تنها آغاز یک رابطه طولانی‌مدت با ما و کارآفرینان است. ما به آنها کمک می‌کنیم استارت‌آپ‌های خود را نه تنها در عربستان بلکه در فراتر از مرزها نیز توسعه دهند. مشارکت با واعد به معنی دسترسی به زیرساخت‌های اصلی و شبکه ما است. ما در طول سفرشان با آنها همراه هستیم. وی گفت استراتژی سرمایه‌گذاری مرکز بر اساس کیفیت، سودآوری و تاثیر بر سیستم نوآوری در این کشور است. ما به طور دائم در جست‌وجوی ایده‌ها و محصولات اصلی هستیم که نیازهای جامعه را برطرف می‌کند. ما فقط برای سود مشارکت نمی‌کنیم بلکه برای رشد بیشتر همکاری می‌کنیم.

علیدی خاطرنشان کرد واعد بر پنج حوزه استراتژیک تاثیرگذار متمرکز شده است که شامل پایداری زیست محیطی، اجتماعی، دیجیتالی، صنعتی و تولیدی هستند. بعد پایداری و بعد اجتماعی ناشی از احساس مسوولیت عمیقی است که ما نسبت به محیط زیست و جامعه خود داریم. بعد دیجیتالی نیز به دلیل تحول عظیم دیجیتالی که در پادشاهی عربستان شاهد آن هستیم در حال گذر است، در حالی که بخش صنعت و تولید دو ستون مهم داستان توسعه اقتصادی ما هستند. حتن احمد، رئیس مرکز کارآفرینی KAUST نیز در این خصوص اظهار کرد که KAUST همواره آرزو داشته مقصد کارآفرینی برای استارت‌آپ‌های فناوری از داخل و خارج از کشور باشد. وی گفت این مرکز در سال آینده قصد دارد دوره‌های همگانی آنلاین خود را با هدف رسیدن به ۱۰۰ هزار دانشجو افزایش دهد. وی به عرب نیوز گفت: ما همچنین با همکاری بانک سعودی بریتانیایی (SABB) در عربستان سعودی و بازارهای جدید در منطقه منا شتاب‌دهنده اصلی خود یعنی TAQADAM را گسترش می‌دهیم.