مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مجمع عمومی فوق‌العاده گفت: این شرکت اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش تولید را تا رسیدن ملی مس به روش ۵/ ۵ میلیارد دلاری و افزوده شدن به فهرست ۱۰ شرکت برتر تولید مس جهان ادامه خواهد داد.

اردشیر سعد محمدی گفت: برای طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس در فاز نخست، ۵/ ۳میلیارد دلار و ۴۵ هزار میلیارد تومان و در مجموع ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه تعریف شده است که به گفته وی حالا دیگر این طرح‌ها فقط در کاغذ و نقشه نیستند و برخی از آنها به زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، معدن و کارخانه درآلو و معدن و کنسانتره‌سازی دره‌زار به بهره‌برداری رسیده و افتتاح خواهند شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع ایران در مجمع فوق‌العاده تصریح کرد: در مجموع، ۱۳ میلیارد دلار برای همه طرح‌های توسعه‌ای این شرکت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است. وی در مجمع دلیل پیشرفت کند پروژه‌ها را برخی قوانین سخت و دست و پاگیر دانست و اظهار کرد: تلاش شرکت در این است که با سرعت بیشتری طرح‌های توسعه‌ای را به اجرا در آورد.

سعدمحمدی با اشاره به عملکرد تولید و فروش در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با وجود قطعی برق در تیر و مرداد ماه، فعالیت پرسنل این شرکت قابل تقدیر است، به‌طوری‌که ۵ درصد افزایش تولید کنسانتره، ۷ درصد افزایش تولید آند، ۵ درصد افزایش تولید کاتد و ۴درصد افزایش تولید مس محتوی کنسانتره به ثبت رسید و از برنامه جلو هستیم و میزان فروش ۸ ماه ابتدای امسال از کل سال گذشته پیشی گرفت. وی ادامه‌ داد: در ۸ ماهه امسال حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که از کل فروش سال ۹۹ بیشتر است.

سعدمحمدی گفت: جمع تولید ۸ ماهه امسال ۲۰۲ هزار و ۵۶۸ تن بوده که بیش از ۹۱ هزار تن آن فروش خارجی بوده است. مدیرعامل فملی افزود: میزان ذخایر این شرکت از ۳۲ میلیون تن در سال‌های گذشته، اکنون به ۴۲ میلیون تن رسیده که ۸/ ۴درصد ذخایر جهانی است و رتبه هفتم را از این لحاظ دارا هستیم.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: افزایش ذخایر جدید شرکت بیش از ۲/ ۴ میلیارد تن با عیار ۵۳ / ۰است که حدود ۲۰ میلیون تن مس محتوای خالص به دست خواهد داد.

وی تاکید کرد: اگر این میزان ذخایر را به عدد و رقم تبدیل کنیم، ارزش دارایی‌های مس به شدت رشد خواهد کرد و بیش از ۱۰۰ سال ماده اولیه برای تولید در اختیار خواهیم داشت. سعدمحمدی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ هزار متر حفاری در این شرکت انجام شد که برای امسال ۱۵۰ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.

 جزو ۱۰ شرکت برتر تولید مس دنیا می‌شویم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و دستیابی به درآمد سالانه بیش از ۵/ ۵ میلیارد دلاری، جزو ۱۰ شرکت برتر تولید مس در جهان قرار خواهد گرفت.

سعدمحمدی در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: برای طرح‌های توسعه‌ای در فاز نخست، ۵/ ۳میلیارد دلار و ۴۵ هزار میلیارد تومان طرح تعریف شده است. وی بیان کرد: فقط در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، معدن و کارخانه درآلو و معدن و کنسانتره‌سازی دره‌زار افتتاح خواهد شد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین‌بار در کشور، سرباره‌هایی که بیش از ۵۰ سال روی زمین باقی مانده بود را تبدیل به کنسانتره خواهیم کرد.